Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Nyeste indlæg

Sider:[1] 2 3 ... 10
Citat fra: Ncard00 Dato 21/05-24, 20:58Anmeldelse af det nye RENFE højhastighedstog Talgo tog i Spanien, hvor komforten er virkelig dårlig, kørselmæssigt, toget ryster, og toget er dårligt lydisoleret.

https://youtu.be/6iFfVpZwLJ4?si=VOkX_pKROQzQrxyX

Ved godt at DSB's Talgo vogne er vogne, og ikke togsæt, men som der bliver nævnt i videoen, så er Talgo "kendt" for at være rystende, larmende, og bumpende. Ved ikke hvad man skal lægge i det, at de er "kendt" for det, men kan alligevel ikke lade være med at tænke på, hvordan kørekomforten bliver i de nye DSB talgo vogne...?

Alle Talgo's produkter som benytter deres særlige hjulakselteknologi er sårbare overfor dette problem. De nye AVRIL-tog (S-106) som har kraftige rystelser er også bare en vognstamme, som er sat i sandwich mellem to lokomotiver.

Det er dog ikke alle Talgo's vogne der har lige store rysteproblemer - primært optræder problemet på de vogne, der kan skifte sporvidde, fordi disse har mindre affjedring. Litra EC vil derfor formentlig ikke ryste lige så meget som S-106. De har simpelthen plads til bedre affjedring, som ikke var muligt på S-106 fordi der også skulle være plads til den mekanisme der skifter sporbredde.

Det kan godt være at kørslen ikke bliver helt lige så glat som i tog med traditionelle bogier, men jeg tror heller ikke der er nogen grund til at male fanden på væggen.
 
Ja, lad os endelig bruge alle kræfter på skræmmebilleder, negative forventninger og uunderbygget kritik.
Så risikerer man ikke at få negativiteten spoleret af noget så kedeligt som kendsgerninger...
 
Anmeldelse af det nye RENFE højhastighedstog Talgo tog i Spanien, hvor komforten er virkelig dårlig, kørselmæssigt, toget ryster, og toget er dårligt lydisoleret.

https://youtu.be/6iFfVpZwLJ4?si=VOkX_pKROQzQrxyX

Ved godt at DSB's Talgo vogne er vogne, og ikke togsæt, men som der bliver nævnt i videoen, så er Talgo "kendt" for at være rystende, larmende, og bumpende. Ved ikke hvad man skal lægge i det, at de er "kendt" for det, men kan alligevel ikke lade være med at tænke på, hvordan kørekomforten bliver i de nye DSB talgo vogne...?
 
"Gode tog til alle" er til stadighed 5-10 år væk.
 
Citat fra: Niels Munch Dato 21/05-24, 17:50
Citat fra: Ncard00 Dato 21/05-24, 15:54Igen i dag er der problemer med et sporskifte på Østerport, hvilket jeg har der har været 3-4 gange de sidste ca. 2 uger.

Nogen som ved om det er det samme sporskifte som er problemet, eller hvad i alverden der sker med sporskifterne generelt på Østerport i øjeblikket?

Du må hellere skrive til Banedanmark - hvis det ikke allerede er sket?

Har jeg lige gjort, så må vi se hvad de svarer...
 
Citat fra: Ncard00 Dato 21/05-24, 15:54Igen i dag er der problemer med et sporskifte på Østerport, hvilket jeg har der har været 3-4 gange de sidste ca. 2 uger.

Nogen som ved om det er det samme sporskifte som er problemet, eller hvad i alverden der sker med sporskifterne generelt på Østerport i øjeblikket?

Du må hellere skrive til Banedanmark - hvis det ikke allerede er sket?
 
Hej

Tænker næppe det er samme sporskifte for i dag er det fjernbanen, mens det de andre dage har været s-banen. Medmindre jeg har misset nogle tidligere problemer på fjernbanen.
 
Citat fra: Frank Poulsen Dato 21/05-24, 14:55Men hvorfor skulle vognmænd betale for at chaufføren tager med? Hvorfor ikke bare en ny chauffør i den anden ende.

Det er jo lige det. Selv på de lidt længere færgeoverfarter er chaufføren sjældent med, bare se på Kiel-Göteborg hvor det stort set kun er løstrailere.

Dertil skal det jo også lige præcis passe med at lastbilen skal være på terminalen til rette tid, for en rullende landevej Hamburg-Frederikshavn vil ikke køre 2 gange i timen som eksempelvis Rødby-Puttgarden færgerne. Når det blot er løstrailere, så afleverer man bare traileren på terminalen inden deadline, men der er ingen spild ved at traileren måske skal stå på terminalen i 8 timer inden afgang. Den samme chauffør kan måske nå at bringe flere trailere til terminalen på samme arbejdsdag.
 
Igen i dag er der problemer med et sporskifte på Østerport, hvilket jeg har der har været 3-4 gange de sidste ca. 2 uger.

Nogen som ved om det er det samme sporskifte som er problemet, eller hvad i alverden der sker med sporskifterne generelt på Østerport i øjeblikket?
 
Men hvorfor skulle vognmænd betale for at chaufføren tager med? Hvorfor ikke bare en ny chauffør i den anden ende.
 
Gå op Sider:[1] 2 3 ... 10
Indsend billederSvenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak