Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Nyeste indlæg

Sider:[1] 2 3 ... 10
Kombiterminalen i Hirtshals er jo fyldt til bristepunktet med løstrailere. Det er ikke for sjov at man byggede kombiterminalen i Hirtshals, for der er bare rigtig mange løstrailere igennem den havn og som skal videre ud i Europa.

Man har hele tiden gået ud fra at der er nok trailere til to heltog dagligt Hirtshals-Duisburg, hvilket dog kræver at en større andel af trailerne er af typen der kan løftes på jernbanevogne.
 
Godmorgen

S-toget skal gemmes for eftertiden.

Hilsner Keld
 
RejseBillet er landsdækkende og skal (på sigt) erstatte alle lokale billetapps, inklusiv DOT's. GoCollective (tidl. Arriva), BAT og Sydtrafik har allerede lukket deres apps til fordel for RejseBillet, og FynBus lukker deres til efteråret. RejseBillet og DOT apps er ikke identiske, da DOT's app ikke er landsdækkende, og dermed har et mindre udbud af billettyper.

Du får svar, hvis du kontakter kundecenteret:
https://www.rejsekort.dk/Kundecenter
 
Hej! måske har nogen a jer set dem før, men undredt over om forum kunne svare.
skal der ske nådet med det lille set som holdes hved skaks?
 
Citat fra: Krabsen Dato 17/05-24, 14:24
Citat fra: Togiudlandet Dato 17/05-24, 14:21
Citat fra: Henrik Hansen Dato 17/05-24, 13:14På de strækninger som Alstom har leveret, er der daglige fejl og forsinkelser som skyldes problemer med enten materiel, signaludstyr eller begge dele i kombination. Der er meget få sporskifter der fungerer på den nye bane over Køge Nord. I Nykøbing F. er flere sporskifte aflåste og på lille syd, er der problemer med overkørselsanlæggene.

Det er nu heller ikke fantastisk på S-banen, selvom jeg ikke ved, om det er direkte relateret til deres nye signalsystem. Men for anden dag i træk kører hele S-tog-nettet (bortset fra Ringbanen) som vinden blæser pga sporskiftefejl ved Østerport.

Jeg havde også en forståelse af, at det nye signalsystem på S-banen skulle gøre genopretning, vending af tog og isolering af fejl nemmere, sådan at det meste af S-banen netop ikke ville blive berørt af en fejl ét sted på banen.

Det var så ikke tilfældet.
Et defekt, travlt sporskifte på den del af nettet, hvor alle linjer passerer, kan nok ikke undgå at berøre netop alle linjer...

Der har været rigtig mange sporskifteproblemer efter signalprogrammet er indført på S-banen .... og der i den forbindelse er lagt nye drev i .....
 
Ok, tak for svarene vedr. Gedserbanen.
 
Først og fremmest, hvorfor eksisterer rejsebillet appen egentlig, når den er fuldkommen identisk med DOT appen?

Og hvorfor viser denne forkert information på stort set alle afgange fra fx København H, hvis jeg vægler "billet fra A til B"? Der står at ICL togene stopper en masse steder før Odense, EC til Hamborg har 27 stopper til Padborg, og regionaltogene stopper i Glostrup. DOT appen viser den rigtige information.

Er der andre som har oplevet disse fejl i rejsebillet appen?

Har sendt feedback til udviklerne, men man modtager desværre ikke svar fra dem.
 
Citat fra: Thorfinn Dato 17/05-24, 10:46
Citat fra: Per Holm Dato 15/05-24, 11:12Meget af godset mellem Norge og kontinentet sejles jo Oslo - Kiel og vice versa uden at der vil være fordele ved at tage det ind på danske spor.


Lidt mere syn på international "Shipping and Logistics" kan blegne meget af den nationale jernbaneromantik.

Jaja, små slag. Hirtshals - Padborg kan nu godt give mening for DB. Padborg er hub for norsk fiskeeksport - såvel fersk som frossen. Kan der laves et fornuftigt setup med lommevogne og trailere, så kan der fint komme en forretning ud af det - ikke mindst ud fra den betragtning, at de største norske fiskerihavne ligger på vestkysten. Så skal vi ikke glemme Færøerne og Island, og ej heller alle de trailere, der skal hjem igen.

Det kan man let overse, når man er ekspert i International Shipping og Logistics og ikke tænker over, at langt de fleste "slutbrugere" i den branche ikke aftager hele containere på ugentlig basis.

Vh
-ivar

 
Citat fra: Togiudlandet Dato 17/05-24, 14:21
Citat fra: Henrik Hansen Dato 17/05-24, 13:14På de strækninger som Alstom har leveret, er der daglige fejl og forsinkelser som skyldes problemer med enten materiel, signaludstyr eller begge dele i kombination. Der er meget få sporskifter der fungerer på den nye bane over Køge Nord. I Nykøbing F. er flere sporskifte aflåste og på lille syd, er der problemer med overkørselsanlæggene.

Det er nu heller ikke fantastisk på S-banen, selvom jeg ikke ved, om det er direkte relateret til deres nye signalsystem. Men for anden dag i træk kører hele S-tog-nettet (bortset fra Ringbanen) som vinden blæser pga sporskiftefejl ved Østerport.

Jeg havde også en forståelse af, at det nye signalsystem på S-banen skulle gøre genopretning, vending af tog og isolering af fejl nemmere, sådan at det meste af S-banen netop ikke ville blive berørt af en fejl ét sted på banen.

Det var så ikke tilfældet.
Et defekt, travlt sporskifte på den del af nettet, hvor alle linjer passerer, kan nok ikke undgå at berøre netop alle linjer...
 
Citat fra: Henrik Hansen Dato 17/05-24, 13:14På de strækninger som Alstom har leveret, er der daglige fejl og forsinkelser som skyldes problemer med enten materiel, signaludstyr eller begge dele i kombination. Der er meget få sporskifter der fungerer på den nye bane over Køge Nord. I Nykøbing F. er flere sporskifte aflåste og på lille syd, er der problemer med overkørselsanlæggene.

Det er nu heller ikke fantastisk på S-banen, selvom jeg ikke ved, om det er direkte relateret til deres nye signalsystem. Men for anden dag i træk kører hele S-tog-nettet (bortset fra Ringbanen) som vinden blæser pga sporskiftefejl ved Østerport.

Jeg havde også en forståelse af, at det nye signalsystem på S-banen skulle gøre genopretning, vending af tog og isolering af fejl nemmere, sådan at det meste af S-banen netop ikke ville blive berørt af en fejl ét sted på banen.

Det var så ikke tilfældet.
 
Gå op Sider:[1] 2 3 ... 10

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak