Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Nyeste indlæg

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
Generelt - Rejsepas 2024
Af Ncard00. I dag 08:14
Citat fra: andersj Dato 26/04-24, 23:59Det er sidst år i år at der er afsat penge til Rejsepas. I Infrastrukturplan 2035 blev der sikret finansiering for 2022, 2023 og 2024.

Så det kommer i år, men skal det også sælges næste år kræver det nok ny finansiering, medmindre der er nok midler til overs fra ikke solgte pas til at tilbuddet også kan gennemføres næste år.

Ved godt at der er planlagt rejsepas til og med 2024, men kunne jo være det var blevet droppede af en eller anden grund, hvorfor jeg lige ville høre herinde hvordan og hvorledes :)
 
Citat fra: Thomas Larsen Dato 26/04-24, 23:59Ifølge en bekendt, som arbejder hos letbanen.(Kontrolcenteret)
Så er alle deres projekter udsat med 6 måneder.

Så mon ikke at der snart bliver meldt noget ud, angående en eventuelt forsinkelse på byggeriet.


Hvad er årsagen til dette halve års forsinkelse?
 
Citat fra: Svend Dato 26/04-24, 19:37Det er mere den modsatte køreretning, der vil være et problem. Lokomotiver der kommer fra nord (altså Danmark) vil alle være forsynet med ETCS/ERTMS. Udfordringen - eller det helt store spørgsmål - er, hvordan lokomotiver der kører "på signal" fra syd vil komme ind på Padborg station. Hvis det i det hele taget kan lade sig gøre at finde en løsning. Padborg station bliver jo ikke, ligesom resten af den danske ERTMS/ETCS-net, forsynet med fysiske signaler.
Det bliver også spændende at se, hvor tyskerne har tænkt sig at placere de sidste (tyske) signaler før den danske grænse hhv de første (tyske) signaler efter den danske grænse.

Stod der ikke i et tidligere indlæg, at konceptet er at ETCS 'lægges ovenpå' de eksisterende elektroniske sikringsanlæg? og at det derfor er det nemmeste blot at lade signalerne blive stående.
 
Citat fra: mss Dato 26/04-24, 12:25Ja det tænkte jeg også. Hvem investerer i forbedring af noget man har solgt...? Måske er det noget de har lovet Rumænerne  ::)

Mon ikke tilbagebetalingstiden er ret kort?
 
25
Generelt - Rejsepas 2024
Af andersj. 26/04-24, 23:59
Det er sidst år i år at der er afsat penge til Rejsepas. I Infrastrukturplan 2035 blev der sikret finansiering for 2022, 2023 og 2024.

Så det kommer i år, men skal det også sælges næste år kræver det nok ny finansiering, medmindre der er nok midler til overs fra ikke solgte pas til at tilbuddet også kan gennemføres næste år.
 
Ifølge en bekendt, som arbejder hos letbanen.(Kontrolcenteret)
Så er alle deres projekter udsat med 6 måneder.

Så mon ikke at der snart bliver meldt noget ud, angående en eventuelt forsinkelse på byggeriet.
 
Citat fra: re20000 Dato 26/04-24, 22:55Man må gå ud fra at de pågældende virksomheder er passende taknemmelige over at du hjælper dem med at udføre deres arbejde? Korrekt og fyldestgørende information er jo væsentligt for deres image!

Nold

Nu var dette selvfølgelig en meget lille og rimelig ligegyldig ting, men har skrevet langt over 100 mails til DSB, Movia, metroselskabet, letbanerne, lokaltog osv. tilsammen om stort og småt.

Har også sendt virkelig mange "praj" til kommunerne vedr. huller i vejene og affald i naturen, når jeg alligevel går mine 10.000 skridt om dagen.

Og jeg kunne blive ved. Har masser af tid, føler jeg gør, og allerede på få år har gjort, en større forskel i verden end langt de fleste andre mennesker, og min hjerne elsker al slags problemløsning, da jeg har autisme, og andre mennesker bare ikke rigtig siger mig noget, positivt ment.
 
Man må gå ud fra at de pågældende virksomheder er passende taknemmelige over at du hjælper dem med at udføre deres arbejde? Korrekt og fyldestgørende information er jo væsentligt for deres image!

Nold
 
Citat fra: Lars Bøgeholm Hansen Dato 26/04-24, 21:13Der var 2 spor mellem Od og Frs. Godssporet lå der hvor Oss ligger idag, dvs godssporet måtte lade livet da Oss blev anlagt.

Det område omkring Odense Sygehus Station (især ringvejen) kunne alligevel godt trænge til at blive opdateret. Primært tænker jeg på at man vil kunne hæve cykelstierne+fortorv væsentligt over vejbanens niveau, og derved gøre gå/cykelturen lettere (ved at man ikke skal op ad bakken) og sikrere (beskyttelse mod påkørsel), samt at det vil forbedre adgangen til stationen (tættere på gaden). Tænker at man i den forbindelse kunne flytte perronen til den anden side, og så genetablere dobbeltsporet. Det ville nok være dyrt, og det ville kræve at lidt planlægning hvis man samtidigt vil have plads til busstoppet, men måske den øgede fremkommelighed det værd?
 
Citat fra: Niels Munch Dato 26/04-24, 22:32
Citat fra: Ncard00 Dato 26/04-24, 22:18Synes det halter lidt for hovedstadens letbane med at få opdateret dette kort på deres hjemmeside, som viser de nuværende byggeprojekter på letbanestrækningen:
.....
De har skrevet tilbage i en mail, at de er ved at lave en helt ny hjemmeside, hvor dette kort også vil blive bedre, men synes dog alligevel godt de kunne holde det gamle kort opdateret indtil da.

OK, tak for - øh - nyttig info .....

Selv tak. Ville blot informere om svaret fra hovedstadens letbane, i tilfælde af at andre måske også have undret sig over hvorfor kortet ikke var opdateret.

Er bare meget perfektionistisk anlagt, og skriver feedback til alt og alle, så snart jeg finder den mindste fejl i en app eller på en hjemmeside. Er virkelig rystet over hvor mange fejl jeg finder på næsten ingen tid, og fejlene er oftest ikke særlig tekniske eller stavefejl, men blot dårligt design, funktioner som ikke virker, eller gamle/ugyldige links.
 
Gå op Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 10

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak