Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Nyeste indlæg

Sider:[1] 2 3 ... 10
Citat fra: mpp Dato I dag 17:19Hvis det er trial run i pinsen, hvad var det så de lavede, da de havde metroen lukket i februar? Jeg troede de kørte tests der også?

Det var hele tiden meningen at der skullel laves en kort lukning igen. Man testede sidst men man lod ikke udvidelsen forblvie "koblet på" fordi man ikke var helt færdige end., denne gang kobler man udvidelsen endeligt på og tester lige at alt virker som det skal i samme omgang. Så ved man det virker og personalet for lov til at prøve systemet en ekstra gang.
 
Hvis det er trial run i pinsen, hvad var det så de lavede, da de havde metroen lukket i februar? Jeg troede de kørte tests der også?
 
Citat fra: Per Holm Dato I dag 13:21Der fremkom et beslutningsgrundlag (som jeg har liggende et eller andet sted) der viste at anlæg af lidt dobbeltspor i nordenden af Lindholm og lidt i sydenden af Hjørring ved at forkorte de enkeltsporede banestykker ville være nok til, for et forholdsvis overkommeligt beløb, at give den ønskede effekt.

Anlæg af dobbeltspor hele vejen til Hirtshals og/eller Skagen ville naturligvis gøre nogle dispositioner nemmere at iværksætte og give større kapacitetsreserve men i Jylland rutter man ikke med pengene og når nu de to kortere dobbeltspor ville være tilstrækkelige, var det sådan det blev besluttet.

Man har måtte droppe hastighedsopgraderinger fra 120 km/t til 160 km/t og det af Aalborg Kommune fuldt finansierede trinbræt ved Vestbjerg pga. manglende kapacitet på strækningen Lindholm-Hjørring.

Dertil er der problemer med at køre godstog i dagtimerne, hvilket dog mest omhandler sporkapaciteten på Hjørring station. Mellem Lindholm og Hjørring kan der allerede i dag køres 5 tog i timen, 3 i den ene retning og 2 i den anden.
 
Citat fra: steenth Dato I dag 13:57
Citat fra: Gustav Hansen Dato I dag 13:20Nogen der ved om IC5 bliver udstyret med det "gamle" signalsystem? Hvis ikke kan signalprogrammets forsinkelser få nogle store konsekvenser for introduktionen af IC5 og udfasningen af IC3 og IC4.
IC5 får en STM-boks, som skal bruges på ATC-strækninger, som arbejder sammen med ETCS udstyret i toget.

Blot for at tilføje en kilde:
https://www.dsb.dk/om-dsb/baredygtighed/strategiske-projekter/coradia-stream/
 
Citat fra: Thomas Boberg Nielsen Dato 14/05-24, 22:53I må forvente, at jeg, hvis jeg ellers holder så længe, de næste 10 år i denne tråd vil belemre jer med diverse billeder af de to sydligste af de tre vejoverføringer - og måske også visse billeder fra den nordligste vejoverføring.



Jeg vil sætte pris på at du belemrer os med både billeder og tekst, gerne mere end bare 10 år!
Dine input er værdsat

Henrik
 
Citat fra: Gustav Hansen Dato I dag 13:20Nogen der ved om IC5 bliver udstyret med det "gamle" signalsystem? Hvis ikke kan signalprogrammets forsinkelser få nogle store konsekvenser for introduktionen af IC5 og udfasningen af IC3 og IC4.
IC5 får en STM-boks, som skal bruges på ATC-strækninger, som arbejder sammen med ETCS udstyret i toget.
 
Citat fra: Thomas Boberg Nielsen Dato I dag 13:20...

For så vidt angår den 3. Limfjordsforbindelses krydsning med Vendsysselbanen (motorvejen føres over jernbanen i en meget spids vinkel), bliver det spændende at se, om der bliver gjort plads til et 2. spor fra starten af.


Unægteligt. Hvis/når der behøves mere kapacitet på Vendsysselbanen vil anlæg af yderligere dobbeltspor i nordenden af Lindholm i retning mod Vestbjerg nok stå som en nærliggende måde at gøre det på. Det meste af omkostningerne vil være uafhængige af om broen skal være for flere spor.
 
Citat fra: Thomas Boberg Nielsen Dato I dag 13:20For så vidt angår den 3. Limfjordsforbindelses krydsning med Vendsysselbanen (motorvejen føres over jernbanen i en meget spids vinkel), bliver det spændende at se, om der bliver gjort plads til et 2. spor fra starten af. Den spidse vinkel gør, at det bliver "dyrt", at gøre plads til et 2. spor, som måske aldrig kommer


Nedenfor et udsnit af et interaktivt kort på Vejdirektoratets hjemmeside, hvor man kan se den kommende motorvejs spidse krydsning med Vendsysselbanen. Jeg bilder mig ind at kunne se, at der øst for eksisterende spor er gjort plads til et kommende 2. spor?

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
 
Der fremkom et beslutningsgrundlag (som jeg har liggende et eller andet sted) der viste at anlæg af lidt dobbeltspor i nordenden af Lindholm og lidt i sydenden af Hjørring ved at forkorte de enkeltsporede banestykker ville være nok til, for et forholdsvis overkommeligt beløb, at give den ønskede effekt.

Anlæg af dobbeltspor hele vejen til Hirtshals og/eller Skagen ville naturligvis gøre nogle dispositioner nemmere at iværksætte og give større kapacitetsreserve men i Jylland rutter man ikke med pengene og når nu de to kortere dobbeltspor ville være tilstrækkelige, var det sådan det blev besluttet.
 
Nogen der ved om IC5 bliver udstyret med det "gamle" signalsystem? Hvis ikke kan signalprogrammets forsinkelser få nogle store konsekvenser for introduktionen af IC5 og udfasningen af IC3 og IC4.
 
Gå op Sider:[1] 2 3 ... 10

Jernbanebøger

Orientekspressen

Orientekspressen. Pris 250 kr.

Læs mere
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak