Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Nyeste indlæg

Sider: 1 [2] 3 4 ... 10
Jeg var også forbi, mit første besøg på museet, et par billeder kan ses her under, og flere på siden her:
https://www.simontog.dk/trafikdag-paa-sporvejsmuseet-skjoldenaesholm-11-05-2024/

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

 
 
Citat fra: wsmort Dato 12/05-24, 19:35Hvis man kigger den 11/06/24 på afgangstavlen for afgangene om aften fra favreholm, er der en linje M. Hvad er det? 🧐Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Midlertidig linje. Rejseplanen siger Hillerød til København Syd.

Edit: Via Ringbanen.
 
13
Rullende materiel - MA 470
Af Coenen-Bache. 12/05-24, 19:40
I dagens række af nye billeder var der et af MA 470. På et billede fra CVK taget i 1982, har den fået en på snuden, efter sammenstød med "Noget" Kan nogen oplyse mere ?
 
Hvis man kigger den 11/06/24 på afgangstavlen for afgangene om aften fra favreholm, er der en linje M. Hvad er det? 🧐Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
 
De sættes i drift i 2025, men bliver leveret i år.
 
Citat fra: Michael Deichmann Dato 12/05-24, 01:43Den bli'r godt nok brugt flittigt! Det har vist været en god forretning for Nordjyske at de har fået ERMTS på den.

En endnu bedre forretning for DB Cargo som lejer den ud med fører til formålet :)
 
Citat fra: andersj Dato 12/05-24, 15:31
Citat fra: Michael Deichmann Dato 12/05-24, 01:43Den bli'r godt nok brugt flittigt! Det har vist været en god forretning for Nordjyske at de har fået ERMTS på den.

Især fordi den er udstyret som en del af Signalprogrammet, så det er staten der har afholdt omkostningerne ved ERTMS udrustningen.
Netop, og det bliver forretningen jo ikke ringere af :-)
 
Citat fra: Michael Deichmann Dato 12/05-24, 01:43Den bli'r godt nok brugt flittigt! Det har vist været en god forretning for Nordjyske at de har fået ERMTS på den.

Især fordi den er udstyret som en del af Signalprogrammet, så det er staten der har afholdt omkostningerne ved ERTMS udrustningen.
 
Citat fra: Michael Deichmann Dato 12/05-24, 01:43Den bli'r godt nok brugt flittigt! Det har vist været en god forretning for Nordjyske at de har fået ERMTS på den.

Det var nok en nødvendighed for at kunne køre med den udenfor værkstedsområde i Hjørring.

Det var jo den første strækning i Danmark med ERTMS. Men det tog også lang tid med godkendelse af signalsystemudstyret på den.

Jeg var i Hjørring 8/4 2021 og se testkørsel af Z70 740 med det nye udstyr

Den blev endeligt godkendt april/maj 2023 og derefter udlejet til DB Cargo. (Så godt to år!)

Så jeg kan godt forstå at der er rift om den da den pt er det eneste lokomotiv i Jylland med godkendt ETCS udstyr.

Pt venter vi på MX26 fra Midtjyske Jernbaner og MZ 1449 fra DB Cargo til at supplere... og når så NRFAB ME 1529 er godkendt, så overtager ME'erne nok arbejdet for de gamle rundsnuder herhjemme.
 
Gå op Sider: 1 [2] 3 4 ... 10

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak