Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Nyeste indlæg

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 10
Fisk.
Ved bare at mange af deres projekter, er udsat minimum 6 måneder.
Så han har ikke ret meget at lave for tiden.
 
Citat fra: Ncard00 Dato 26/04-24, 22:11
Citat fra: mpp Dato 17/04-24, 21:24Det er ikke et dårligt bud og så må vi jo bare håbe vi får en regering med lidt større visioner næste gang.

Simpelt, bare stem på det grønneste/mest klimaambitiøse parti, frie grønne, uafhængigt af enighed i deres politik på alle andre områder.
Det er ikke så nemt. Ligesom i næsten alle demokratiske land er det næsten en 2 parti system fordi alle de andre er alt for lille til at have indflydelse.
 
Løsning omkring Odense Sygehus må svare til det der i analysen beskrives som "nyt tilslutningsspor på Odense station" ?

Er beregnet til at koste 162 millioner kroner og er ikke samfundsøkonomiske rentabelt.

JH
 
Citat fra: hummel_62 Dato 27/04-24, 08:36
Citat fra: Thomas Larsen Dato 26/04-24, 23:59Ifølge en bekendt, som arbejder hos letbanen.(Kontrolcenteret)
Så er alle deres projekter udsat med 6 måneder.

Så mon ikke at der snart bliver meldt noget ud, angående en eventuelt forsinkelse på byggeriet.

Tja, de har da stivnakket, hold fast i at alt kørte til tiden. At vi så er mange der kan huske start og slut dato på del projekter som ikke holder.

Ser frem til test kørsel her til sommeren. EJBY-GLOSTRUP
Så må vi bare håbe vi få en sommer.
Udsat 6 måneder eller yderligere 6 måneder?
 
Citat fra: Svend Dato 27/04-24, 09:19
Citat fra: esni Dato 27/04-24, 08:00
Citat fra: Svend Dato 26/04-24, 19:37Det er mere den modsatte køreretning, der vil være et problem. Lokomotiver der kommer fra nord (altså Danmark) vil alle være forsynet med ETCS/ERTMS. Udfordringen - eller det helt store spørgsmål - er, hvordan lokomotiver der kører "på signal" fra syd vil komme ind på Padborg station. Hvis det i det hele taget kan lade sig gøre at finde en løsning. Padborg station bliver jo ikke, ligesom resten af den danske ERTMS/ETCS-net, forsynet med fysiske signaler.
Det bliver også spændende at se, hvor tyskerne har tænkt sig at placere de sidste (tyske) signaler før den danske grænse hhv de første (tyske) signaler efter den danske grænse.

Stod der ikke i et tidligere indlæg, at konceptet er at ETCS 'lægges ovenpå' de eksisterende elektroniske sikringsanlæg? og at det derfor er det nemmeste blot at lade signalerne blive stående.


Nu er det ikke hvordan de udstyrer stækningen syd for grænsen, men hvilke tanker man har gjort sig (i Tyskland) med hensyn til at det få det til at fungere sammen med dansk ETCS/ERTMS.

Er der i standarderne beskrevet noget om hvordan man kobler systemer sammen, hvis de hører under forskellige 'trafiktårne'?
Jeg skriver 'trafiktårne', for der må også skulle ske et handover når tog kører imellem dansk-øst og dansk-vest, som jo har hver sit overordnede center i de to trafiktårne
 
Da jeg i går fredag tog Svendborgtoget så jeg en enlig godsvogn holde i sporet ved det jeg formoder er klargørings- og tankanlæg. Godsvognen er dobbelt. Hvilken det er ved jeg ikke.
MVH. Mogens.
 
27
Generelt - Rejsepas 2024
Af Henrik Hansen. 27/04-24, 09:53
Rejsepasset bør absolut fortsætte også i 2025 og årene derefter.

Rejsepasset er nok et af de bedste tiltag, der er sket for den kollektive trafik i de senere år, betal en fast pris og rejs som du vil i en uge - nemt og bekvemt.

Desværre ser politikerne nok anderledes herpå, jeg har ihverfald ikke megen tiltro, til at den såkaldte transportminister kan se ideen om at fortsætte - måske et rejsepas til Uber er det næste tiltag fra hans side...
 
Citat fra: esni Dato 27/04-24, 08:00
Citat fra: Svend Dato 26/04-24, 19:37Det er mere den modsatte køreretning, der vil være et problem. Lokomotiver der kommer fra nord (altså Danmark) vil alle være forsynet med ETCS/ERTMS. Udfordringen - eller det helt store spørgsmål - er, hvordan lokomotiver der kører "på signal" fra syd vil komme ind på Padborg station. Hvis det i det hele taget kan lade sig gøre at finde en løsning. Padborg station bliver jo ikke, ligesom resten af den danske ERTMS/ETCS-net, forsynet med fysiske signaler.
Det bliver også spændende at se, hvor tyskerne har tænkt sig at placere de sidste (tyske) signaler før den danske grænse hhv de første (tyske) signaler efter den danske grænse.

Stod der ikke i et tidligere indlæg, at konceptet er at ETCS 'lægges ovenpå' de eksisterende elektroniske sikringsanlæg? og at det derfor er det nemmeste blot at lade signalerne blive stående.


Nu er det ikke hvordan de udstyrer stækningen syd for grænsen, men hvilke tanker man har gjort sig (i Tyskland) med hensyn til at det få det til at fungere sammen med dansk ETCS/ERTMS.
 
Nu er Co2 jo blevet et boos word.
Hvis man kikker hele kæden igennem er der sikkert noget Co2 et sted.

Mit brænde er co2 neutral
Men
Lastbilen der levere
Maskinen der flækker
Traktoren der er arbejder i skoven
Motorsaven der fælder. Osv

 
Citat fra: Thomas Larsen Dato 26/04-24, 23:59Ifølge en bekendt, som arbejder hos letbanen.(Kontrolcenteret)
Så er alle deres projekter udsat med 6 måneder.

Så mon ikke at der snart bliver meldt noget ud, angående en eventuelt forsinkelse på byggeriet.

Tja, de har da stivnakket, hold fast i at alt kørte til tiden. At vi så er mange der kan huske start og slut dato på del projekter som ikke holder.

Ser frem til test kørsel her til sommeren. EJBY-GLOSTRUP
Så må vi bare håbe vi få en sommer.
 
Gå op Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 10

Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak