Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Faste anlæg

- Østbanens spormodernisering
Gå ned Sider: 1 ... 6 7 [8]
Citat fra: Lars Dato 13/04-24, 19:06Hvordan ser det ud mod syd?

Løber sporene sammen efter perronerne eller er der en række stopbomme?

Da stationen jo er retableret som krydsningsstation, løber sporene naturligvis sammen efter perronerne og den nærliggende overkørsel 71 for Rejnstrupvej.

M.v.h.
Niels

Ja det er uheldigt at hverken tog eller bus mod næstved kan tilgås fra Stubberup, men at rejsende skal bruge tid på at komme rundt om jernbaneoverskæringen.

Så det er en ommer og fejlen var ikke sket hvis lokaltog havde spurgt dem der bor ved stationen  :'( med venlig hilsen Jens

Østbanens spormodernisering
Af Lars. 14/04-24, 12:07.
Citat fra: Niels Munch Dato 13/04-24, 19:23
Citat fra: Lars Dato 13/04-24, 19:06Hvordan ser det ud mod syd?

Løber sporene sammen efter perronerne eller er der en række stopbomme?

Da stationen jo er retableret som krydsningsstation, løber sporene naturligvis sammen efter perronerne og den nærliggende overkørsel 71 for Rejnstrupvej.

M.v.h.
Niels

Ok, så er det bare mig, der er fatsvag.

Jeg havde fået den opfattelse, at stationen var endestation.

Mvh.
Lars

Citat fra: Lars Dato 14/04-24, 12:07Jeg havde fået den opfattelse, at stationen var endestation.

Det er under spormoderniseringens etape 3, at man flytter en endestation, nemlig Rødvig Station.

M.v.h.
Niels

Gå op Sider: 1 ... 6 7 [8]

Det Lolland-Falsterske Jernbane-Selskab 1874 - 1924
Det Lolland-Falsterske Jernbane-Selskab 1874 - 1924

Ved Lollandsbanens 50 års jubilæum i 1924 udgav banen denne bog på 110 sider, der fortæller om banens forhistorie, bygning og drift fra åbningen i 1874 til 1924. Teksten er konverteret til HTML.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak