Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Nyeste indlæg

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10
Citat fra: Krabsen Dato 17/05-24, 14:24
Citat fra: Togiudlandet Dato 17/05-24, 14:21
Citat fra: Henrik Hansen Dato 17/05-24, 13:14På de strækninger som Alstom har leveret, er der daglige fejl og forsinkelser som skyldes problemer med enten materiel, signaludstyr eller begge dele i kombination. Der er meget få sporskifter der fungerer på den nye bane over Køge Nord. I Nykøbing F. er flere sporskifte aflåste og på lille syd, er der problemer med overkørselsanlæggene.

Det er nu heller ikke fantastisk på S-banen, selvom jeg ikke ved, om det er direkte relateret til deres nye signalsystem. Men for anden dag i træk kører hele S-tog-nettet (bortset fra Ringbanen) som vinden blæser pga sporskiftefejl ved Østerport.

Jeg havde også en forståelse af, at det nye signalsystem på S-banen skulle gøre genopretning, vending af tog og isolering af fejl nemmere, sådan at det meste af S-banen netop ikke ville blive berørt af en fejl ét sted på banen.

Det var så ikke tilfældet.
Et defekt, travlt sporskifte på den del af nettet, hvor alle linjer passerer, kan nok ikke undgå at berøre netop alle linjer...

Der har været rigtig mange sporskifteproblemer efter signalprogrammet er indført på S-banen .... og der i den forbindelse er lagt nye drev i .....
 
Ok, tak for svarene vedr. Gedserbanen.
 
Først og fremmest, hvorfor eksisterer rejsebillet appen egentlig, når den er fuldkommen identisk med DOT appen?

Og hvorfor viser denne forkert information på stort set alle afgange fra fx København H, hvis jeg vægler "billet fra A til B"? Der står at ICL togene stopper en masse steder før Odense, EC til Hamborg har 27 stopper til Padborg, og regionaltogene stopper i Glostrup. DOT appen viser den rigtige information.

Er der andre som har oplevet disse fejl i rejsebillet appen?

Har sendt feedback til udviklerne, men man modtager desværre ikke svar fra dem.
 
Citat fra: Thorfinn Dato 17/05-24, 10:46
Citat fra: Per Holm Dato 15/05-24, 11:12Meget af godset mellem Norge og kontinentet sejles jo Oslo - Kiel og vice versa uden at der vil være fordele ved at tage det ind på danske spor.


Lidt mere syn på international "Shipping and Logistics" kan blegne meget af den nationale jernbaneromantik.

Jaja, små slag. Hirtshals - Padborg kan nu godt give mening for DB. Padborg er hub for norsk fiskeeksport - såvel fersk som frossen. Kan der laves et fornuftigt setup med lommevogne og trailere, så kan der fint komme en forretning ud af det - ikke mindst ud fra den betragtning, at de største norske fiskerihavne ligger på vestkysten. Så skal vi ikke glemme Færøerne og Island, og ej heller alle de trailere, der skal hjem igen.

Det kan man let overse, når man er ekspert i International Shipping og Logistics og ikke tænker over, at langt de fleste "slutbrugere" i den branche ikke aftager hele containere på ugentlig basis.

Vh
-ivar

 
Citat fra: Togiudlandet Dato 17/05-24, 14:21
Citat fra: Henrik Hansen Dato 17/05-24, 13:14På de strækninger som Alstom har leveret, er der daglige fejl og forsinkelser som skyldes problemer med enten materiel, signaludstyr eller begge dele i kombination. Der er meget få sporskifter der fungerer på den nye bane over Køge Nord. I Nykøbing F. er flere sporskifte aflåste og på lille syd, er der problemer med overkørselsanlæggene.

Det er nu heller ikke fantastisk på S-banen, selvom jeg ikke ved, om det er direkte relateret til deres nye signalsystem. Men for anden dag i træk kører hele S-tog-nettet (bortset fra Ringbanen) som vinden blæser pga sporskiftefejl ved Østerport.

Jeg havde også en forståelse af, at det nye signalsystem på S-banen skulle gøre genopretning, vending af tog og isolering af fejl nemmere, sådan at det meste af S-banen netop ikke ville blive berørt af en fejl ét sted på banen.

Det var så ikke tilfældet.
Et defekt, travlt sporskifte på den del af nettet, hvor alle linjer passerer, kan nok ikke undgå at berøre netop alle linjer...
 
Citat fra: Henrik Hansen Dato 17/05-24, 13:14På de strækninger som Alstom har leveret, er der daglige fejl og forsinkelser som skyldes problemer med enten materiel, signaludstyr eller begge dele i kombination. Der er meget få sporskifter der fungerer på den nye bane over Køge Nord. I Nykøbing F. er flere sporskifte aflåste og på lille syd, er der problemer med overkørselsanlæggene.

Det er nu heller ikke fantastisk på S-banen, selvom jeg ikke ved, om det er direkte relateret til deres nye signalsystem. Men for anden dag i træk kører hele S-tog-nettet (bortset fra Ringbanen) som vinden blæser pga sporskiftefejl ved Østerport.

Jeg havde også en forståelse af, at det nye signalsystem på S-banen skulle gøre genopretning, vending af tog og isolering af fejl nemmere, sådan at det meste af S-banen netop ikke ville blive berørt af en fejl ét sted på banen.

Det var så ikke tilfældet.
 
Citat fra: Henrik Hansen Dato 17/05-24, 13:14
Citat fra: hummel_62 Dato 17/05-24, 09:46der flyttes og udskydes hele tiden.

Lige før man tror det er med henblik på at forvirre politiker og andre der prøver at følge med.
har Alstrøm på noget tidspunkt leveret til tiden ??

På de strækninger som Alstom har leveret, er der daglige fejl og forsinkelser som skyldes problemer med enten materiel, signaludstyr eller begge dele i kombination. Der er meget få sporskifter der fungerer på den nye bane over Køge Nord. I Nykøbing F. er flere sporskifte aflåste og på lille syd, er der problemer med overkørselsanlæggene.

Selv om strækningerne er leveret, så kan de næppe betegnes som succesfulde. De 'nødvendige' børnesygdomme burde der for længst være styr på, men det er slet ikke tilfældet.

Politikerne lukker formentlig øjnene og håber på, at det kun kan blive bedre. Der er i realiteten ikke meget de kan gøre for at afhjælpe problemerne på nuværende tidspunkt, hvis det skulle være sket, så skulle man nok have håndteret problembarnet Alstom noget anderledes og langt mere konsekvent end det har været tilfældet.

Thales ser ud til at være langt mere succesfuld med deres projekt i Jylland og det kan faktisk leverer noget der fungerer, om ikke perfekt, men langt bedre end det Alstom kan præsterer.

takker jeg har ikke set så meget om der er problemer i det Jyske. kun et par gange at der var andre systemer der sendte 2 tog mod hinanden. dette fik sikkerheds systemet stoppet, hver gang som de skulle. som jeg læste det.
 
Citat fra: hummel_62 Dato 17/05-24, 09:46der flyttes og udskydes hele tiden.

Lige før man tror det er med henblik på at forvirre politiker og andre der prøver at følge med.
har Alstrøm på noget tidspunkt leveret til tiden ??

På de strækninger som Alstom har leveret, er der daglige fejl og forsinkelser som skyldes problemer med enten materiel, signaludstyr eller begge dele i kombination. Der er meget få sporskifter der fungerer på den nye bane over Køge Nord. I Nykøbing F. er flere sporskifte aflåste og på lille syd, er der problemer med overkørselsanlæggene.

Selv om strækningerne er leveret, så kan de næppe betegnes som succesfulde. De 'nødvendige' børnesygdomme burde der for længst være styr på, men det er slet ikke tilfældet.

Politikerne lukker formentlig øjnene og håber på, at det kun kan blive bedre. Der er i realiteten ikke meget de kan gøre for at afhjælpe problemerne på nuværende tidspunkt, hvis det skulle være sket, så skulle man nok have håndteret problembarnet Alstom noget anderledes og langt mere konsekvent end det har været tilfældet.

Thales ser ud til at være langt mere succesfuld med deres projekt i Jylland og det kan faktisk leverer noget der fungerer, om ikke perfekt, men langt bedre end det Alstom kan præsterer.
 
Citat fra: Per Holm Dato 15/05-24, 11:12Meget af godset mellem Norge og kontinentet sejles jo Oslo - Kiel og vice versa uden at der vil være fordele ved at tage det ind på danske spor.
Præcizzzt.
Fra Kiel er der 2 ugentlige intermodaltog til Verona. Ud over Kiel er der også en lang række skibsrouter fra Lübecks havne. Bailtic Rail Gate ved Skandinavienkai har flere ugentlige planmæssige multimodalforbindelser videre til Duisburg, Ludwigshafen, Verona, younameit.... 
Rostock havn er en skarpt konkurrent til Lübeck. For tiden sejler man dog lidt mere mod øst - men det kan hurtig ændre sig.
I Mukrans havn kan de hvad som helst med godsvogne.

For at gøre en lang snak kort: Der er ikke ret meget behov for at rangere i Maschen, slæbe gods med tog over en 110 gammel bro over Kielerkanalen, rangere det i Touvlov og køre de få vogne videre til Hirtshals, hvor der er hverken trajekt- eller multimodalterminal. Man sejler bare udenom Jylland - især mod Norge, som har en ret hullet Jernbaneinfrastruktur - til gengæld mange små erhvervshavne. 
Kan jernbanen være hurtigere? Næppe, hvis der skal rangeres 1..2 gange og skal kæmpes om strækningsblokke. 
Drømmene skal være ret våde før blocktrafik fra fx. Duisburg, Ludwigshafen, Verona til Hirshals materialiserer sig.

Lidt mere syn på international "Shipping and Logistics" kan blegne meget af den nationale jernbaneromantik.


 
 
80
Under besøget i Szczecin uge 18/2024 blev det tekniske museum også besøgt. Det er indrettet i/ved den tidligere Niemierzyn sporvognsremise:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Muzeum Techniki i Komunikacji, ul. Niemierzyńska 18A, 71-441 Szczecin (foto: OTS).

Som Keld skriver i sin reportage fra 2023, var der bl.a. udstillet mange automobiler. Heraf var en del fra den lokale fabrik STOEWER, der også fremstillede skrive- og symaskiner m.v. (og som 'forsvandt som reparation' til USSR efter 2VK):

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Et par STOEWER klassikere; noget for Michael D.? (Foto: OTS).

Sporveje var også repræsenteret, men vanskeligt fotograferbare, da de stod tæt. Nogle eksempler:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Arbejdsvogn "VII", ex 2-akslet motorvogn 133 (Dessau 1927), ombygget 1968 (foto: OTS).

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
GT6 ledvogn nr. 919 (Duewag 1958, fra Düsseldorf 1996) og Konstal ledvogn 102Na nr. 606 (bygget 1971) (foto: OTS).

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
2-akslet motorvogn nr. 144 (Nordwaggon 1925) (foto: OTS).

Til sidst en rettelse: Bi-motorvognen til ex-Berlin T6A2-M nr. 235 er ikke nr. 236 (der er skrottet), men nr. 238.

M.v.h.
Niels   
 
Gå op Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10
Svenska-lok
Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak