Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.
1
Rullende materiel - Flensborg uden Indusi
Af Svend. I dag 09:19Citat fra: esni Dato I dag 08:00Citat fra: Svend Dato 26/04-24, 19:37Det er mere den modsatte køreretning, der vil være et problem. Lokomotiver der kommer fra nord (altså Danmark) vil alle være forsynet med ETCS/ERTMS. Udfordringen - eller det helt store spørgsmål - er, hvordan lokomotiver der kører "på signal" fra syd vil komme ind på Padborg station. Hvis det i det hele taget kan lade sig gøre at finde en løsning. Padborg station bliver jo ikke, ligesom resten af den danske ERTMS/ETCS-net, forsynet med fysiske signaler.Stod der ikke i et tidligere indlæg, at konceptet er at ETCS 'lægges ovenpå' de eksisterende elektroniske sikringsanlæg? og at det derfor er det nemmeste blot at lade signalerne blive stående.
Det bliver også spændende at se, hvor tyskerne har tænkt sig at placere de sidste (tyske) signaler før den danske grænse hhv de første (tyske) signaler efter den danske grænse.
Nu er det ikke hvordan de udstyrer stækningen syd for grænsen, men hvilke tanker man har gjort sig (i Tyskland) med hensyn til at det få det til at fungere sammen med dansk ETCS/ERTMS.
2
Rullende materiel - DSB ombygger IC4-tog og sparer...
Af hummel_62. I dag 08:48Nu er Co2 jo blevet et boos word.
Hvis man kikker hele kæden igennem er der sikkert noget Co2 et sted.
Mit brænde er co2 neutral
Men
Lastbilen der levere
Maskinen der flækker
Traktoren der er arbejder i skoven
Motorsaven der fælder. Osv
Hvis man kikker hele kæden igennem er der sikkert noget Co2 et sted.
Mit brænde er co2 neutral
Men
Lastbilen der levere
Maskinen der flækker
Traktoren der er arbejder i skoven
Motorsaven der fælder. Osv
3
S-tog, metro, letbaner - Hovedstadens letbane - mangle...
Af hummel_62. I dag 08:36Citat fra: Thomas Larsen Dato 26/04-24, 23:59Ifølge en bekendt, som arbejder hos letbanen.(Kontrolcenteret)Tja, de har da stivnakket, hold fast i at alt kørte til tiden. At vi så er mange der kan huske start og slut dato på del projekter som ikke holder.
Så er alle deres projekter udsat med 6 måneder.
Så mon ikke at der snart bliver meldt noget ud, angående en eventuelt forsinkelse på byggeriet.
Ser frem til test kørsel her til sommeren. EJBY-GLOSTRUP
Så må vi bare håbe vi få en sommer.
4
Generelt - Rejsepas 2024
Af Ncard00. I dag 08:14Citat fra: andersj Dato 26/04-24, 23:59Det er sidst år i år at der er afsat penge til Rejsepas. I Infrastrukturplan 2035 blev der sikret finansiering for 2022, 2023 og 2024.
Så det kommer i år, men skal det også sælges næste år kræver det nok ny finansiering, medmindre der er nok midler til overs fra ikke solgte pas til at tilbuddet også kan gennemføres næste år.
Ved godt at der er planlagt rejsepas til og med 2024, men kunne jo være det var blevet droppede af en eller anden grund, hvorfor jeg lige ville høre herinde hvordan og hvorledes
5
S-tog, metro, letbaner - Hovedstadens letbane - mangle...
Af Ncard00. I dag 08:13Citat fra: Thomas Larsen Dato 26/04-24, 23:59Ifølge en bekendt, som arbejder hos letbanen.(Kontrolcenteret)
Så er alle deres projekter udsat med 6 måneder.
Så mon ikke at der snart bliver meldt noget ud, angående en eventuelt forsinkelse på byggeriet.
Hvad er årsagen til dette halve års forsinkelse?
6
Rullende materiel - Flensborg uden Indusi
Af esni. I dag 08:00Citat fra: Svend Dato 26/04-24, 19:37Det er mere den modsatte køreretning, der vil være et problem. Lokomotiver der kommer fra nord (altså Danmark) vil alle være forsynet med ETCS/ERTMS. Udfordringen - eller det helt store spørgsmål - er, hvordan lokomotiver der kører "på signal" fra syd vil komme ind på Padborg station. Hvis det i det hele taget kan lade sig gøre at finde en løsning. Padborg station bliver jo ikke, ligesom resten af den danske ERTMS/ETCS-net, forsynet med fysiske signaler.Stod der ikke i et tidligere indlæg, at konceptet er at ETCS 'lægges ovenpå' de eksisterende elektroniske sikringsanlæg? og at det derfor er det nemmeste blot at lade signalerne blive stående.
Det bliver også spændende at se, hvor tyskerne har tænkt sig at placere de sidste (tyske) signaler før den danske grænse hhv de første (tyske) signaler efter den danske grænse.
7
Rullende materiel - DSB ombygger IC4-tog og spare...
Af andersj. I dag 00:02Citat fra: mss Dato 26/04-24, 12:25Ja det tænkte jeg også. Hvem investerer i forbedring af noget man har solgt...? Måske er det noget de har lovet Rumænerne
Mon ikke tilbagebetalingstiden er ret kort?
8
Generelt - Rejsepas 2024
Af andersj. 26/04-24, 23:59Det er sidst år i år at der er afsat penge til Rejsepas. I Infrastrukturplan 2035 blev der sikret finansiering for 2022, 2023 og 2024.
Så det kommer i år, men skal det også sælges næste år kræver det nok ny finansiering, medmindre der er nok midler til overs fra ikke solgte pas til at tilbuddet også kan gennemføres næste år.
Så det kommer i år, men skal det også sælges næste år kræver det nok ny finansiering, medmindre der er nok midler til overs fra ikke solgte pas til at tilbuddet også kan gennemføres næste år.
9
S-tog, metro, letbaner - Hovedstadens letbane - mangle...
Af Thomas Larsen. 26/04-24, 23:59Ifølge en bekendt, som arbejder hos letbanen.(Kontrolcenteret)
Så er alle deres projekter udsat med 6 måneder.
Så mon ikke at der snart bliver meldt noget ud, angående en eventuelt forsinkelse på byggeriet.
Så er alle deres projekter udsat med 6 måneder.
Så mon ikke at der snart bliver meldt noget ud, angående en eventuelt forsinkelse på byggeriet.
10
S-tog, metro, letbaner - Hovedstadens letbane - mangle...
Af Ncard00. 26/04-24, 23:15Citat fra: re20000 Dato 26/04-24, 22:55Man må gå ud fra at de pågældende virksomheder er passende taknemmelige over at du hjælper dem med at udføre deres arbejde? Korrekt og fyldestgørende information er jo væsentligt for deres image!
Nold
Nu var dette selvfølgelig en meget lille og rimelig ligegyldig ting, men har skrevet langt over 100 mails til DSB, Movia, metroselskabet, letbanerne, lokaltog osv. tilsammen om stort og småt.
Har også sendt virkelig mange "praj" til kommunerne vedr. huller i vejene og affald i naturen, når jeg alligevel går mine 10.000 skridt om dagen.
Og jeg kunne blive ved. Har masser af tid, føler jeg gør, og allerede på få år har gjort, en større forskel i verden end langt de fleste andre mennesker, og min hjerne elsker al slags problemløsning, da jeg har autisme, og andre mennesker bare ikke rigtig siger mig noget, positivt ment.