Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Nyeste indlæg

Sider:[1] 2 3 ... 10
Det går fremad med letbanearbejderne i Brøndby og Glostrup. Asfaltarbejderne står lige for døren, så vejbanerne igen kan blive frie til biltrafikken.

Krydset Park Allé/Søndre Ringvej 
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Krydset Park Allé/Søndre Ringvej 
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Kirkebjerg Station
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Kirkebjerg Station
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Arbejdskøretøj mellem Park Allé og Stationsparken
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Skinnearbejde  mellem Park Allé og Stationsparken
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Lidt trafikinformation
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Letbanen krydser ud for Bromarksvej og Stationsparken og kommer over på den østlige side af vejen.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Bro over Stationsparken
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Bro over jernbanen
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Sporudfletningen mod Glostrup Station
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Letbanen krydser igen Søndre Ringvej, så den kommer til at ligge i midten af vejen.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Krydsning af Hovedvejen
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Letbanen krydser igen, så den kommer til at ligge vest for Nordre Ringvej.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Stationen Glostrup Hospital - Rigshospitalet
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Krydset Nordre Ringvej/Gammel Landevej og Mellemtoftevej
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Ved stationen Glostrup Nord - Hersted bliver der bygget nye boliger. Det er blevet muligt fordi området nu ligger inden stationsnærhedsgrænsen.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Stationen Glostrup Nord - Hersted
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Ved stationen er etableret krydsning for passagerer fra den østlige side.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Krydsning ved Nordre Ringvej og Fabriksparken
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Her ved krydsningen over Nordre Ringvej bliver letbanen ført over på den østlige side.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Nord for Fabriksparken
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Nord for Fabriksparken
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Letbanen krydser Frederikssundsmotorvejen
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Krydsning ved Jyllingevej, bemærk at der er grønt signal for letbanen og rødt for cyklister.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Krydsning ved Jyllingevej nu er der grønt lys for cyklister, men rødt for letbanen. Jeg forstår ikke at de ikke er koordineret. Der burde vel også kun være grønt lys for letbanen, hvis der kom et tog.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Letbaneforløb ved Ejby
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Glostrup Ejby Station
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Glostrup Ejby Station
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Krydsning ved Ejby Industrivej
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Fodgængerkrydsning ved Ejby Mosevej
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Arbejder ved Slotherrensvej
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Rødovre Nord station
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.



Rødovre Nord station
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Letbanetog ved remiseanlægget
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Hovedbygningen
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 
 
Citat fra: Leif Jørgensen Dato 12/05-24, 22:11S-togene har stadig M på rullefilmene fra dengang, den fandtes som en permanent linje. Det gør det nemt at skilte med den på de tog, hvor teknikken til rullefilmene stadig virker.

Med venlige hilsner
Leif Jørgensen
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
 
Citat fra: anho Dato 14/05-24, 19:14
Citat fra: Michael Deichmann Dato 14/05-24, 07:39Da fingerplanen blev udviklet i 1930erne var fingrene reelt ikke så lange og der var mange store arbejdspladser i centrum af København - tænk bare på B&W. Der gav den god mening.
Nu er fingrene blevet meget længere, folk pendler længere og arbejdspladserne er flyttet ud i fingrene og du kommer nemt til at bo langt ude ad een finger og arbejde ovre i en af de andre. De mange, der er i den situation finder du hver morgen og eftermiddag på Motorringvejen. Med det layout du har på S-banerne er offentlig transport ikke et alternativ med mindre de gerne vil gøre DSBs gamle slogan til deres hverdag: Ud at se - med DSB.

Bedre kollektive ringforbindelser er absolut en nødvendighed, men jeg tror nu stadig at det her er lidt overdrevet. Motorringvejen bliver også benyttet af kolossalt mange der egentlig bare skal ind til byen, men tager bilen i stedet for toget fordi det er lettere eller mageligere, eller bare af ren vane.

Hvis du kigger på passagertallene (passagertal.dk) for Nordbanen, så kan man se at blandt dem der står på ved Hillerød Station, så står 18 % af på Nørreport. 36 % står af på strækningen Nordhavn-København H til sammen. Så er der 8 % der står af i hver af Allerød og Birkerød. Og 13 % står af i Lyngby, men det er en ret unik situation - Lyngby er en af de stationer uden for København der har allerflest passagerer og størst opland. Selv Hellerup, med adgang til Ringbanen, er det kun 3 % af passagererne fra Hillerød der står af i. Det samme gør sig desuden gældende for passagerer der står på i Holte og Lyngby: 18-19 % af passagererne står af på Nørreport. Og dette er altså på den finger der har flest arbejdspladser ude langs banen, med store tætte centre i Hillerød og Lyngby.
Det du nævner med at kun 3% står af i Hellerup er da misvisende da det jo kun er dem hvis rejse slutter der 100%. Altså, de tager ikke ringbanen eller andre tog. Hvis du vil have tal på hvor mange der skifter til Linje F på Hellerup skal du kigge på Ryparken, Bispebjerg, Nørrebro, Fuglebakken osv. lagt sammen!

Det er hvert fald sådan jeg forstå tallene. Hvad tænker I?

Udover at lægge alle stationerne på Ringbanen sammen, så kunne det også tænkes at hvis skiftemulighederne (eller direkte tog) bliver bedre, så ville endnu flere rejse denne vej.
 
Lige nøjagtig... Transportpolitik generelt, om det er veje eller jernbaner eller kollektiv eller havne... Det fylder ALDRIG i valgkampene. Det bliver nærmest aldrig nævnt. Og det undrer mig når det faktisk er noget der vedrører samtlige pendlere på den ene eller anden måde, og det er ganske ganske mange. Men ældre og børn det fylder, selvom der er mange der hverken har det ene eller andet inde på livet.
 
Citat fra: mgameing123 Dato 16/05-24, 09:32
Citat fra: Niels Munch Dato 16/05-24, 09:21
Citat fra: mgameing123 Dato 16/05-24, 08:24Hvordan kan vi have den mest anti jernbane regering nogensinde? S lader som om de vil investere i den kollektiv trafik men i virkeligheden er de bare anti jernbane. Hvis bare SF eller en anden parti var større.

Hørt om folketingsvalg?
Det har jeg men problemet er at de stor partier er alt for ligeglad med den kollektiv trafik.
Måske lidt mere præcist: de store partiers vælgere er for ligeglade med kollektiv trafik..
 
Citat fra: Niels Munch Dato 16/05-24, 09:21
Citat fra: mgameing123 Dato 16/05-24, 08:24Hvordan kan vi have den mest anti jernbane regering nogensinde? S lader som om de vil investere i den kollektiv trafik men i virkeligheden er de bare anti jernbane. Hvis bare SF eller en anden parti var større.

Hørt om folketingsvalg?
Det har jeg men problemet er at de stor partier er alt for ligeglad med den kollektiv trafik.
 
Citat fra: mgameing123 Dato 16/05-24, 08:24Hvordan kan vi have den mest anti jernbane regering nogensinde? S lader som om de vil investere i den kollektiv trafik men i virkeligheden er de bare anti jernbane. Hvis bare SF eller en anden parti var større.

Hørt om folketingsvalg?
 
Citat fra: Per Holm Dato 15/05-24, 13:21[...] men i Jylland rutter man ikke med pengene [...]
Og dog beslutter man 20 km motorvej til en pris af 9 milliarder kroner. Det er en tredjedel af Togfonden, men blot til glæde for en enkelt by (og til stor skade for miljø og klima)
 
Citat fra: steenth Dato 15/05-24, 13:57
Citat fra: Gustav Hansen Dato 15/05-24, 13:20Nogen der ved om IC5 bliver udstyret med det "gamle" signalsystem? Hvis ikke kan signalprogrammets forsinkelser få nogle store konsekvenser for introduktionen af IC5 og udfasningen af IC3 og IC4.
IC5 får en STM-boks, som skal bruges på ATC-strækninger, som arbejder sammen med ETCS udstyret i toget.
...og dermed er der reelt "udsolgt" af STM-bokse, der jo oprindeligt slet ikke var tiltænkt at skulle produceres længere end til 2020. Forsinkelsen på Signalprogrammet betyder reelt, at "kommercielle" operatører må udskyde investeringerne i Danmark - det være sig kommercielle passagertog og godstog. Det er et problem (for dem og jernbanen som sådan)
/Lasse
 
Citat fra: steenth Dato 15/05-24, 10:05
Citat fra: peter christensen Dato 15/05-24, 09:32Nå, men bare roligt. Alstom skal nok malke BDK for de penge, som Alstom mener er nødvendige....alternativt kan Alstom true med at arbejde langsomt eller skride. Desuden ved Alstom udmærket, at der ikke er tradition i Danmark for at opsige kontrakter trods det, at de er kørt i grøften for længst....husk IC4....
Der er sket en gang før, at en kontrakt blev opsagt. Bombardier skulle levere trafikstyring til S-tog og den kontrakt blev ophævet. Og efter et genudbud fik Siemens opgaven. Og det er også i den del af det samlet systemet, hvor der er de værste problemer.

For god ordens skyld: Eksemplet på udskiftning af fjernstyringssystemet for S-tog var en kontrakt indgået i 1995 mellem Banedanmark og ADtranz på 60 mio DKK. BDK kom med en del ændringsforslag og ADtranz undervurderede opgaven. Da budgettet var blevet mere end fordoblet i pris og tid i år 2000 blev kontrakten ophævet. Der blev efterfølgende indgået et økonomisk kompromis, og som jeg har hørt historien ville den iøvrigt ikke være gået i dag, da ændringerne fra BDK side var væsentligt større, end man må gøre i offentlige udbud nutildags.

I det "store" udland har Danmark et meget skidt ry, fordi det netop ikke har konsekvenser, hvis man ikke leverer, og at man normalt godt kan give lave tilbud og forvente genforhandlinger. Det er ordregiverne også opmærksomme på, så forhåbentlig ser vi ikke dette i de næste mega projekter.

Lasse
 
Gå op Sider:[1] 2 3 ... 10

Jernbanebøger

Broer og baner til Frederikssund

Broer og baner til Frederikssund. Pris 340 kr.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak