Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Nyeste indlæg

Sider:[1] 2 3 ... 10
Citat fra: thomastog Dato I dag 11:55Hvis ikke landets puls giver et reelt overblik, hvad er så formålet?

Hvis Landets Puls gav det ønskede reelle overblik måtte den klassificeres så det kun var personer med sikkerhedsgodkendelse der kunne se den; og så ville formålet jo ligesom være kompromitteret.
 
Tog mod Nørre Nebel:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Tog mod Østerport:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 
 
Citat fra: thomastog Dato I dag 11:55
Citat fra: Frank Poulsen Dato I dag 11:08Skulle alle materieltog, veterantog, troljekørsler osv så også vises? For ellers kan du ikke bruge det overblik til noget.
lad mig svare ved at stille et spørgsmål...

Hvis ikke landets puls giver et reelt overblik, hvad er så formålet ?

Det giver passagerne overblikket over de tog de skal med. De kigger ikke på landets puls for at se hvor troljen eller godstoget kører. De kigger for at se om togene er forsinket.

Alt data kommer fra Rejseplanen, så hvis du vil have godstog på, skal de også være på rejseplanen. Det skal nok forvirre brugerne af Rejseplanen.

Spild af tid og ressurser. Der er andre ting ved de kollektive systemer der har mere brug for energien.
 
Citat fra: Frank Poulsen Dato I dag 11:08Skulle alle materieltog, veterantog, troljekørsler osv så også vises? For ellers kan du ikke bruge det overblik til noget.
lad mig svare ved at stille et spørgsmål...

Hvis ikke landets puls giver et reelt overblik, hvad er så formålet ?
 
Skulle alle materieltog, veterantog, troljekørsler osv så også vises? For ellers kan du ikke bruge det overblik til noget.
 
Citat fra: Anders Larsen Dato 25/11-22, 13:58Men hvad skulle et godstog i
landets puls også gøre godt for.

Mulighed for at kunne slå op, og se hvorfor det tog man selv er passager i, kører langsommere ?

Eller hvorfor man holder og venter på at køre gennem storebæltstunnelen..

I bund og grund er målet med Landets puls, jo at skabe og give overblik. Det får man jo ikke hvis man, holdes tilbage eller kører langsomt, grundet "noget der kører foran", som man ikke kan se (i landets puls).
 
[XDPA] Padborg (DK), 25.11.22 15:30: Lokzug aus 6 ex DSB ME (1511, 1503, 1505, 1532, 1517 und 1522) steht abholbereit für den Transport nach Polen (Detlef Schikorr)
Billede se https://www.drehscheibe-online.de/ds_sifo/ds_live.php?DS=1&action=main#6cb0
 
Citat fra: frederikhk Dato 25/11-22, 14:07
Citat fra: Anders Larsen Dato 25/11-22, 13:58
Citat fra: Thomas Boberg Nielsen Dato 23/11-22, 22:18
Citat fra: Leif Jørgensen Dato 23/11-22, 20:58Og indenrigs kan man forlyste sig med persontogene på Landets Puls.

Med venlige hilsner
Leif Jørgensen

Og ganske ufatteligt, kan vi i Danmark stadig ikke få lov til at se godstogene. Banedanmark savner på 10. år at give en god forklaring på, hvorfor det ikke "kan" lade sig gøre. Hvor er det dog latterligt - i bedste FIFA- og Qatar-stil.



Men hvad skulle et godstog i
landets puls også gøre godt for.

Ja, hvorfor bruge tid og penge på at gøre nogle få jernbaneentusiaster glade.

Det forklarede du vel fint selv :-)
 
Men i S-toget kærer der da en tekst i vestre side af skærmen med andre transportformer hvis jeg ikke husker forkert.
 
Citat fra: Per Holm Dato 25/11-22, 20:59Det ser ud til at der ligger en hel del arbejde i at tilslutte perronerne på strkn.  880 til resten af knudepunktet - selv hvis der ikke fra starten bygges de 10000 m² i etagerne ovenpå.
Lige netop perronen for Ringbanen er nærmest den letteste at tilslutte til resten. For enden af perronen kan man enten gå ligeud til forpladsen, eller ned ad trappen til concource niveauet. Det bliver fra dette kælderniveau at der bliver gode skifteforhold til de øvrige baner. Denne perron bygges også før de fleste andre ting på stationen.

Citat fra: Per Holm Dato 25/11-22, 20:59Til gengæld får de rejsende når de skifter transportmiddel lys, tryghed og en høj grad af beskyttelse mod vind og vejr. Det er vi vist ikke så vant til.
Mig bekendt er der endnu ikke truffet beslutning om hvad og hvor meget der skal bygges ovenpå stationen. Så i hvert fald til at begynde med, vil den relativt store plads i kælderen ikke blive overdækket. Dog skulle der blive halvtag over de vigtigste gangområder ved denne plads.

Men helt sikkert er det, at stationen bliver væsentligt forbedret i forhold til tidligere, og at kvaliteten af skift gerne skulle blive bedre end på mange andre stationer!
 
Gå op Sider:[1] 2 3 ... 10

Jernbanebøger

Internationale tog via Rødby Færge

Internationale tog via Rødby Færge. Pris 170 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak