Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Nyeste indlæg

Sider: 1 ... 8 9 [10]
91
Generelt - Rejsepas 2024
Af Vsh1995. 23/05-24, 12:57
Citat fra: Ncard00 Dato  1/05-24, 13:23Har netop fået svar fra DSB, og kan nu bekræfte at der kommer Rejsepas, som bliver sat til salg d. 4/6 kl. 10.

Perioden er 29/6 til 11/8, og priserne er 399,00kr for en voksen, og 199,00 for et barn.

Afventer stadig svar fra DSB vedr. antallet af rejsepas som bliver sat til salg i år.

Ved vi hvornår de offentliggør det? Sidste år var det den 17. maj, men jeg kan ikke se nogen offentliggørelse endnu...
 
Citat fra: Castrol Dato 23/05-24, 09:17Dernæst: Er der nogen der ved om de nye Talgo-vogne bliver indsat i indenrigstrafikken først for at afhjælpe netop materiel-situationen (kunne eksempelvis forestille mig at man kunne køre Esbjerg-Østerport med lange toge om morgenen og aftenen som man gør nu), eller er målet at 'udrangere' IC1-vognene hurtigst muligt?

Det er vist meningen at indsætte Talgoerne i den nationale trafik, så man kan rette børnesygdomme og oplære personale. Det har tidligere været nævnt, at man vil bruge dem for IC-løb København-Fredericia men det var inden indsættelsen blev skudt til 2025
 
Citat fra: Michael Deichmann Dato 23/05-24, 09:06
Citat fra: T. Rithmester Dato 22/05-24, 13:08Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Set mod Hundested. 17. maj 2024 (tdr)
Forberedt for kommende krydsningsspor, vendespor og opstillingsspor.

Og skiltningen er egentlig også på plads, på en stander længere nede ad perronen står der spor 3 og 4, men spor 3 er der så bare ikke endnu :D
 
Jf. linket her: https://www.bane.dk/da/Borger/Baneprojekter/Signalprogrammet/Fjernbane så vil ERTMS først ibrugtages senere og senest i 2027, når der tændes for strømmen Holbæk-Kaludborg.
 
Citat fra: Castrol Dato 23/05-24, 09:17Angående opdateringen kan jeg ikke lade være med at tænke på, at DSB måske også er ganske tilfredse med den nye plan, da IC5 er forsinket.
Da elektrificeringen Holbæk-Kalundborg først ibrugtages i 2027, og ERTMS samtidigt med dette, da kan IC4 befare strækningen Østerport-Kalundborg helt frem til da. Det var også tilfældet før opdateringen.

Dernæst kan man med den nye plan også med IC4 befare strækningen Københavns Lufthavn-Odense (og Middelfart hvis man vil) helt frem til og med 1. halvår 2026 (og så kan man jo lige skubbe den plan med et halvt års tid).

Tænker i hvert fald det afhjælper lidt af den materieludfordring DSB står i og kommer til at stå i.
Roskilde-Holbæk-Kalundborg får ETCS i 2024, både ifølge den tidligere og den nye plan.
 
Angående opdateringen kan jeg ikke lade være med at tænke på, at DSB måske også er ganske tilfredse med den nye plan, da IC5 er forsinket.
Da elektrificeringen Holbæk-Kalundborg først ibrugtages i 2027, og ERTMS samtidigt med dette, da kan IC4 befare strækningen Østerport-Kalundborg helt frem til da. Det var også tilfældet før opdateringen.

Dernæst kan man med den nye plan også med IC4 befare strækningen Københavns Lufthavn-Odense (og Middelfart hvis man vil) helt frem til og med 1. halvår 2026 (og så kan man jo lige skubbe den plan med et halvt års tid).

Tænker i hvert fald det afhjælper lidt af den materieludfordring DSB står i og kommer til at stå i.

Dernæst: Er der nogen der ved om de nye Talgo-vogne bliver indsat i indenrigstrafikken først for at afhjælpe netop materiel-situationen (kunne eksempelvis forestille mig at man kunne køre Esbjerg-Østerport med lange toge om morgenen og aftenen som man gør nu), eller er målet at 'udrangere' IC1-vognene hurtigst muligt?
 
Citat fra: D 826 Dato 22/05-24, 13:31Man må da ikke håbe, at der er for mange kunder, en dag med regn og blæst. Endnu et 3. klasses kunde produkt.
Hilsner Keld
Nu er stationen ikke færdig, kun i etape 1. Og det er nok heller ikke en station man vil opholde sig på i timevis. Når hospitalet bliver færdigt og Lokalbanerne nordfra vender herude kan det være der bliver lidt mere trafik og der så kommer noget læskærme.
 
Citat fra: T. Rithmester Dato 22/05-24, 13:08Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Set mod Hundested. 17. maj 2024 (tdr)
Forberedt for kommende krydsningsspor, vendespor og opstillingsspor.
 
Citat fra: Anders Larsen Dato 18/05-24, 23:35Der spurgte jeg ham af ren nysgerrighed om det ikke var billigere med en minibus.
CO2 mæssigt sikkert "Ja", men den største omkostning er ham der sidder bag rattet, og det er den samme.
 
Citat fra: Bengt Larsson Dato 22/05-24, 15:30Fortsatt gäller väl att sträckan Peberholm - Femern Bælt ska ha ERTMS hela vägen för tåg som ikke går over København H, när FemernBælt-tunneln är klar 2029? Så att dansk ATC ikke bli nödvändigt för godståg och nattåg.


For mig ser det ud til at det først er 2029 Ringsted bliver ERTMS og senest 2033 Vigerslev også kommer med.

Strkn. 11 Peberholmbanen skulle godt nok blive ERTMS fra om 3 år men uden Vigerslev (hvorpå København Syd er beliggende) med vil gennemkørende tog ikke kunne klare sig uden STM-ZUB123. Den kommende overhalings- og vendesporsstation mellem Kalvebod og Vigerslev bliver vel det vestligste der i første omgang vil kunne køres uden STM.

https://www.bane.dk/da/Borger/Baneprojekter/Signalprogrammet/Fjernbane
 
Gå op Sider: 1 ... 8 9 [10]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak