Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Nyeste indlæg

Sider: 1 ... 8 9 [10]
91
Udland - Snälltåget
Af TraSwe. 27/04-24, 17:50



T25 i Sverige er nu offentliggjort fra Trafikverket's side og her kan man se at Snälltåget for næste år har søgt:

15 ture til Østrig i vinterhalvåret og 6 ture på sommeren.

Udover nattoget til Hamburg / Berlin / Dresden er der også søgt om 2 daglige afgange i hver retning mellem Malmö-København S-Odense-Kolding-Flensburg-Hamburg.

Kl 09:27 fra Hamburg Hbf - ank Malmö 14:40
Kl 09:45 fra Malmö - ank Hamburg Hbf 15:06
Kl 16:10 fra Malmö - ank Hamburg Hbf 21:32
Kl 16:27 fra Hamburg Hbf - ank Malmö 21:40

Det skal blive interessant at se om det bliver til noget.
 
Gocollective AR 2053 ved Gjesing idag:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
 
93
Det er en 4 akslet laaiis dobbeltvogn. Toget holdt parkeret i spor 2 i od for nogle dage siden fremført af Hectorrail
 
Nu var det ikke for at anfægte noget/nogen.
Bare give udtryk for at jeg finder man tiltider er lidt frisk med Co2 neutral.

En bus som bruger el til fremdrift og olie til opvarmning. Er da bedre end en ren diesel. Men at kalde den co2 neutral. Så skulle den fjerne lige så meget som den producere. Det sker ikke.
Men vi er da på rette vej
 
Det kunne godt være en defekt ved godsvognen. Jeg husker at der før har været en såkaldt lommevogn henstillet i Odense da der var et problem med en trailer med defekt presenning.
 
Kunne man forestille sig at det var en defekt vogn opdaget i et godstog og derfor sat af i Odense i en sen nattetime ?
 
Godsvognen er lukket med tre hjulsæt. Om den stadig er i Odense ved jeg ikke.
 
Citat fra: Mogens Barrit Dato 27/04-24, 10:17Da jeg i går fredag tog Svendborgtoget så jeg en enlig godsvogn holde i sporet ved det jeg formoder er klargørings- og tankanlæg. Godsvognen er dobbelt. Hvilken det er ved jeg ikke.

"Jeg så en mand gå forbi mit vindue; hvem han var, og hvad han skulle, ved jeg ikke".

Godsvogn: Åben eller lukket?  Dobbelt: 2 vogndele over fælles midterbogie eller to-etagers?
 
Citat fra: Svend Dato 27/04-24, 13:55At få de to landes ETCS/ERTMS til at fungere sammen, vil naturligvis blive løst.
Udfordringen er mere, hvis tyskerne mener at trækkraft uden sådan mobilt udstyr alligevel kan køre ind i og ud fra Danmark. Og uden videre kan køre (rangere) rundt i Padborg uden ruter.
Men mon ikke der kommer noget om dette på et tidspunkt? Dette "noget" kan jo være, at alle lokomotiver og anden trækkraft skal være forsynet med mobilt ETCS/ERTMS udstyr. Vi taler jo ikke om begrænset kørsel som f eks i Vemb.
Jeg har set en præsentation fra en konference, hvor der var tanker om at indrette en del af Padborg til tyske tog, som kun har PZB. Men det er mange år siden, så spørgsmålet om det er aktuelt efterhånden udbuddet af lokomotiver med ETCS er blevet meget større, da stort set alle nye lokomotiver er født med det. Så spørgsmålet om det stadig er aktuelt.
 
Ikke helt, den der er beskrevet beholder, så vidt jeg kan se, enkeltsporet på Odense Sygehus St. Det forslag jeg kommer med svarer på mange måder til forslaget om at forlænge Fruens Bøge vigesporet. Dog i den anden retning (om end en kombination kunne fungere), så at der bliver dobbeltspor lidt syd for Fruens Bøge, og så hele vejen op til et godt stykke nord for OSS. Eventuelt kombineret med forslaget om ekstraspor ind til Odense station. Det burde kunne øge frekvensen på Odense-Ringe banen.
 
Gå op Sider: 1 ... 8 9 [10]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak