Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Nyeste indlæg

Sider:[1] 2 3 ... 10
Citat fra: Togiudlandet Dato I dag 14:21
Citat fra: Henrik Hansen Dato I dag 13:14På de strækninger som Alstom har leveret, er der daglige fejl og forsinkelser som skyldes problemer med enten materiel, signaludstyr eller begge dele i kombination. Der er meget få sporskifter der fungerer på den nye bane over Køge Nord. I Nykøbing F. er flere sporskifte aflåste og på lille syd, er der problemer med overkørselsanlæggene.

Det er nu heller ikke fantastisk på S-banen, selvom jeg ikke ved, om det er direkte relateret til deres nye signalsystem. Men for anden dag i træk kører hele S-tog-nettet (bortset fra Ringbanen) som vinden blæser pga sporskiftefejl ved Østerport.

Jeg havde også en forståelse af, at det nye signalsystem på S-banen skulle gøre genopretning, vending af tog og isolering af fejl nemmere, sådan at det meste af S-banen netop ikke ville blive berørt af en fejl ét sted på banen.

Det var så ikke tilfældet.
Et defekt, travlt sporskifte på den del af nettet, hvor alle linjer passerer, kan nok ikke undgå at berøre netop alle linjer...
 
Citat fra: Henrik Hansen Dato I dag 13:14På de strækninger som Alstom har leveret, er der daglige fejl og forsinkelser som skyldes problemer med enten materiel, signaludstyr eller begge dele i kombination. Der er meget få sporskifter der fungerer på den nye bane over Køge Nord. I Nykøbing F. er flere sporskifte aflåste og på lille syd, er der problemer med overkørselsanlæggene.

Det er nu heller ikke fantastisk på S-banen, selvom jeg ikke ved, om det er direkte relateret til deres nye signalsystem. Men for anden dag i træk kører hele S-tog-nettet (bortset fra Ringbanen) som vinden blæser pga sporskiftefejl ved Østerport.

Jeg havde også en forståelse af, at det nye signalsystem på S-banen skulle gøre genopretning, vending af tog og isolering af fejl nemmere, sådan at det meste af S-banen netop ikke ville blive berørt af en fejl ét sted på banen.

Det var så ikke tilfældet.
 
Citat fra: Henrik Hansen Dato I dag 13:14
Citat fra: hummel_62 Dato I dag 09:46der flyttes og udskydes hele tiden.

Lige før man tror det er med henblik på at forvirre politiker og andre der prøver at følge med.
har Alstrøm på noget tidspunkt leveret til tiden ??

På de strækninger som Alstom har leveret, er der daglige fejl og forsinkelser som skyldes problemer med enten materiel, signaludstyr eller begge dele i kombination. Der er meget få sporskifter der fungerer på den nye bane over Køge Nord. I Nykøbing F. er flere sporskifte aflåste og på lille syd, er der problemer med overkørselsanlæggene.

Selv om strækningerne er leveret, så kan de næppe betegnes som succesfulde. De 'nødvendige' børnesygdomme burde der for længst være styr på, men det er slet ikke tilfældet.

Politikerne lukker formentlig øjnene og håber på, at det kun kan blive bedre. Der er i realiteten ikke meget de kan gøre for at afhjælpe problemerne på nuværende tidspunkt, hvis det skulle være sket, så skulle man nok have håndteret problembarnet Alstom noget anderledes og langt mere konsekvent end det har været tilfældet.

Thales ser ud til at være langt mere succesfuld med deres projekt i Jylland og det kan faktisk leverer noget der fungerer, om ikke perfekt, men langt bedre end det Alstom kan præsterer.

takker jeg har ikke set så meget om der er problemer i det Jyske. kun et par gange at der var andre systemer der sendte 2 tog mod hinanden. dette fik sikkerheds systemet stoppet, hver gang som de skulle. som jeg læste det.
 
Citat fra: hummel_62 Dato I dag 09:46der flyttes og udskydes hele tiden.

Lige før man tror det er med henblik på at forvirre politiker og andre der prøver at følge med.
har Alstrøm på noget tidspunkt leveret til tiden ??

På de strækninger som Alstom har leveret, er der daglige fejl og forsinkelser som skyldes problemer med enten materiel, signaludstyr eller begge dele i kombination. Der er meget få sporskifter der fungerer på den nye bane over Køge Nord. I Nykøbing F. er flere sporskifte aflåste og på lille syd, er der problemer med overkørselsanlæggene.

Selv om strækningerne er leveret, så kan de næppe betegnes som succesfulde. De 'nødvendige' børnesygdomme burde der for længst være styr på, men det er slet ikke tilfældet.

Politikerne lukker formentlig øjnene og håber på, at det kun kan blive bedre. Der er i realiteten ikke meget de kan gøre for at afhjælpe problemerne på nuværende tidspunkt, hvis det skulle være sket, så skulle man nok have håndteret problembarnet Alstom noget anderledes og langt mere konsekvent end det har været tilfældet.

Thales ser ud til at være langt mere succesfuld med deres projekt i Jylland og det kan faktisk leverer noget der fungerer, om ikke perfekt, men langt bedre end det Alstom kan præsterer.
 
Citat fra: Per Holm Dato 15/05-24, 11:12Meget af godset mellem Norge og kontinentet sejles jo Oslo - Kiel og vice versa uden at der vil være fordele ved at tage det ind på danske spor.
Præcizzzt.
Fra Kiel er der 2 ugentlige intermodaltog til Verona. Ud over Kiel er der også en lang række skibsrouter fra Lübecks havne. Bailtic Rail Gate ved Skandinavienkai har flere ugentlige planmæssige multimodalforbindelser videre til Duisburg, Ludwigshafen, Verona, younameit.... 
Rostock havn er en skarpt konkurrent til Lübeck. For tiden sejler man dog lidt mere mod øst - men det kan hurtig ændre sig.
I Mukrans havn kan de hvad som helst med godsvogne.

For at gøre en lang snak kort: Der er ikke ret meget behov for at rangere i Maschen, slæbe gods med tog over en 110 gammel bro over Kielerkanalen, rangere det i Touvlov og køre de få vogne videre til Hirtshals, hvor der er hverken trajekt- eller multimodalterminal. Man sejler bare udenom Jylland - især mod Norge, som har en ret hullet Jernbaneinfrastruktur - til gengæld mange små erhvervshavne. 
Kan jernbanen være hurtigere? Næppe, hvis der skal rangeres 1..2 gange og skal kæmpes om strækningsblokke. 
Drømmene skal være ret våde før blocktrafik fra fx. Duisburg, Ludwigshafen, Verona til Hirshals materialiserer sig.

Lidt mere syn på international "Shipping and Logistics" kan blegne meget af den nationale jernbaneromantik.


 
 
Under besøget i Szczecin uge 18/2024 blev det tekniske museum også besøgt. Det er indrettet i/ved den tidligere Niemierzyn sporvognsremise:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Muzeum Techniki i Komunikacji, ul. Niemierzyńska 18A, 71-441 Szczecin (foto: OTS).

Som Keld skriver i sin reportage fra 2023, var der bl.a. udstillet mange automobiler. Heraf var en del fra den lokale fabrik STOEWER, der også fremstillede skrive- og symaskiner m.v. (og som 'forsvandt som reparation' til USSR efter 2VK):

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Et par STOEWER klassikere; noget for Michael D.? (Foto: OTS).

Sporveje var også repræsenteret, men vanskeligt fotograferbare, da de stod tæt. Nogle eksempler:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Arbejdsvogn "VII", ex 2-akslet motorvogn 133 (Dessau 1927), ombygget 1968 (foto: OTS).

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
GT6 ledvogn nr. 919 (Duewag 1958, fra Düsseldorf 1996) og Konstal ledvogn 102Na nr. 606 (bygget 1971) (foto: OTS).

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
2-akslet motorvogn nr. 144 (Nordwaggon 1925) (foto: OTS).

Til sidst en rettelse: Bi-motorvognen til ex-Berlin T6A2-M nr. 235 er ikke nr. 236 (der er skrottet), men nr. 238.

M.v.h.
Niels   
 
der flyttes og udskydes hele tiden.

Lige før man tror det er med henblik på at forvirre politiker og andre der prøver at følge med.
har Alstrøm på noget tidspunkt leveret til tiden ??

forudser vi står med en forbindelse til Tyskland og så er Alstrøm forsinket 2 år med det de (desværre) fik opgaven på.
At Tyskland så måske er forsinket på deres del er en anden snak. men så super forbindelse til Bordershop
 
Citat fra: Designtechdk Dato 15/05-24, 23:08
Citat fra: hummel_62 Dato 15/05-24, 12:35Vestfyn skyde et år
hvordan passer det med hvornår banen er klar til brug ?+

Kommer vi til at se en ny bane uden system, som ligge ødet hen i et år ( eller mere)

Åbningen af den nye bane over Vestfyn er også udsat til 2029. Det blev annonceret i januar: https://www.vejdirektoratet.dk/node/14318

Simon

Ha! Den blev jo originalt fremrykket med et år, men det har så ikke kunne lade sig gøre.
 
Det går fremad med letbanearbejderne i Brøndby og Glostrup. Asfaltarbejderne står lige for døren, så vejbanerne igen kan blive frie til biltrafikken.

Krydset Park Allé/Søndre Ringvej 
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Krydset Park Allé/Søndre Ringvej 
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Kirkebjerg Station
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Kirkebjerg Station
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Arbejdskøretøj mellem Park Allé og Stationsparken
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Skinnearbejde  mellem Park Allé og Stationsparken
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Lidt trafikinformation
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Letbanen krydser ud for Bromarksvej og Stationsparken og kommer over på den østlige side af vejen.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Bro over Stationsparken
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Bro over jernbanen
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Sporudfletningen mod Glostrup Station
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Letbanen krydser igen Søndre Ringvej, så den kommer til at ligge i midten af vejen.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Krydsning af Hovedvejen
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Letbanen krydser igen, så den kommer til at ligge vest for Nordre Ringvej.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Stationen Glostrup Hospital - Rigshospitalet
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Krydset Nordre Ringvej/Gammel Landevej og Mellemtoftevej
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Ved stationen Glostrup Nord - Hersted bliver der bygget nye boliger. Det er blevet muligt fordi området nu ligger inden stationsnærhedsgrænsen.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Stationen Glostrup Nord - Hersted
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Ved stationen er etableret krydsning for passagerer fra den østlige side.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Krydsning ved Nordre Ringvej og Fabriksparken
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Her ved krydsningen over Nordre Ringvej bliver letbanen ført over på den østlige side.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Nord for Fabriksparken
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Nord for Fabriksparken
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Letbanen krydser Frederikssundsmotorvejen
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Krydsning ved Jyllingevej, bemærk at der er grønt signal for letbanen og rødt for cyklister.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Krydsning ved Jyllingevej nu er der grønt lys for cyklister, men rødt for letbanen. Jeg forstår ikke at de ikke er koordineret. Der burde vel også kun være grønt lys for letbanen, hvis der kom et tog.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Letbaneforløb ved Ejby
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Glostrup Ejby Station
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Glostrup Ejby Station
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Krydsning ved Ejby Industrivej
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Fodgængerkrydsning ved Ejby Mosevej
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Arbejder ved Slotherrensvej
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Rødovre Nord station
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.



Rødovre Nord station
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Letbanetog ved remiseanlægget
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Hovedbygningen
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 
 
Citat fra: Leif Jørgensen Dato 12/05-24, 22:11S-togene har stadig M på rullefilmene fra dengang, den fandtes som en permanent linje. Det gør det nemt at skilte med den på de tog, hvor teknikken til rullefilmene stadig virker.

Med venlige hilsner
Leif Jørgensen
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
 
Gå op Sider:[1] 2 3 ... 10

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak