Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Nyeste indlæg

Sider:[1] 2 3 ... 10
AC vil være dyrt i etablering og drift, meget energikrævende og af tvivlsom virkning når dørene ustandseligt åbnes og lukkes.

Mere økonomisk og med en virkning i den rigtige retning ville det være at sørge for at de rejsende altid kan være i skygge for sommersolen og at holdende tog altid holder i skygge. Mange af de udendørs standsningssteder for metro har i forvejen hvad der skal til for at beskytte de holdende tog mod sollys og ellers må det være overkommeligt at udbygge perrontagene så det kommer til at passe.
 
I weekenden var krydset Søndre og Nordre Ringvej spærret ved Hovedvejen, da der skulle lægges ny asfalt.

Det gav megastore trafikproblemer fordi der ikke var skiltet ordentlig med omkørselsmuligheder.

Der mangler fortsat asfaltarbejder på den vestlige del af Nordre Ringvej. 
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Mod syd og Søndre Ringvej er de færdige med asfaltarbejdet.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.  

Bromarksvej syd for banen er nu åbnet helt så det også er muligt at komme fra Banemarksvej og syd på.
 
Komfort er da helt klart noget, jeg vælger transportmiddel efter. Det er så ikke altid, at det lige er AC, der er største udfordring, men der er helt klart forskel på forskellige ruter og Nørreport er da også altid en trist oplevelse.
 
Jeg synes bestemt at kunne huske at der i starten da 4.generations S-tog var helt nyt, var aircon i visse togsæt. Er jeg helt gal på den?

Nu om stunder er det svært at købe en ny bil uden aircon og så bliver kontrasten jo endnu større når man kører med et godt fyldt S-tog på en varm sommerdag og der kun er plads i solsiden.

Personligt vælger jeg ikke nogen transportform fra p.g.a. manglende køling, hverken tog, bus, metro, sporvogn, bil eller cykel  ;)
 
Citat fra: Ncard00 Dato I dag 19:03Ok, tænker også at aircondition er standard i nye tog i dag. Men er blot en nice to have ting, som gør den offentlige transport mere attraktiv, ligesom sattelit baseret Wifi, 100% niveaufri indstigning og kørestolsgennemgang igennem hele toget, ordentlige toiletforhold, og jeg ku blive ved. Og så selvfølgelig sundhedsmæssige hensyn m.h.t. aircondition, ligesom handicaphensyn ifht. niveaufri indstining, hvor dette selvfølgelig burde være standard i hele den offentlige transport.
Wifi er fjernet igen fra S-tog. De fleste idag har en del data i deres mobilabonnement.. Derudover "satellit baseret Wifi" -  mener du at toget skal have forbindelse med fx Starlink. Problemet med Starlink er at kapaciteten er begrænset og selv i Danmark vil kunne ramme loftet hvor mange samtidig brugere der kan være i en celle... Man vil nok prioritere dem, som ikke kan få internet på en anden måde.

Det er bedre at tog, som tilbyder Wifi, blev bedre. Eller brug repeater. Men problemet for mobiltelefonselskaber, at netværket har problemer med mængde af brugere, som hurtig flytter sig imellem masterne og hvor en antenne også har et loft for antal brugere. Og det er ikke noget som transportører kan løse.
 
Citat fra: anho Dato I dag 15:25Ved DSB S-tog's præsentation ved RailCPH-messen blev det bekræftet at 5. Generation af S-tog ganske rigtigt får aircondition.

Jeg har godt nok aldrig selv valgt transportform på grund af aircondition eller mangel på samme - og når det er 25 grader varmt, er det for mig stadig til at holde ud i de fleste transportmidler, selv i M1 og M2 som ellers er værst. Men hvis det bliver 30 grader, så bliver det virkelig et problem, og jeg tror der er mange der så fravælger den offentlige transport når det bliver så varmt.

Ok, tænker også at aircondition er standard i nye tog i dag. Men er blot en nice to have ting, som gør den offentlige transport mere attraktiv, ligesom sattelit baseret Wifi, 100% niveaufri indstigning og kørestolsgennemgang igennem hele toget, ordentlige toiletforhold, og jeg ku blive ved. Og så selvfølgelig sundhedsmæssige hensyn m.h.t. aircondition, ligesom handicaphensyn ifht. niveaufri indstining, hvor dette selvfølgelig burde være standard i hele den offentlige transport.
 
Citat fra: Gustav Hansen Dato I dag 17:13Det gør jeg også, dog ikke så meget her hjemme fordi der ikke ligefrem er så mange muligheder. Men når jeg f. eks. er i London tager jeg gerne en omvej for at undgå undergrundslinjer uden klima anlæg. Godt at det bliver mere og mere udbredt. Med undtagelse af Københavns Metro selvfølgelig.

Synes ikke det er noget problem på M3 og M4, da disse kører længere nede under jorden end den gamle metro.

Efter min mening burde det faktisk være et lovkrav med aircondition i alle offentlige transportmidler, især for ældre, folk med kroniske sygdomme, og børn, så de ikke har det for varmt og risikerer dehydrering, besvimmelse, eller andre helbresproblemer, men ligesom 100% niveaufri indstigning og gennemgang, så sker dette nok aldrig, desværre...
 
Hej med jer. Jeg søger telefonisk kontakt til Poul Johansen som i 1976 - 1995 var fritidsleder af DSB Museumstog. Han har mailet mig vedr. mit bogprojekt om Erling Nederland, men jeg kan ikke komme i kontakt med ham efterfølgende.

Håber nogen kan hjælpe.

Vh

Martin
 
Citat fra: KarstenF Dato I dag 16:56Det er jo hvad der sker når drift bliver udbudt med billigste pris som eneste kriterie. Det burde ikke overraske nogen.

Når man netop vælger det billigste tilbud, så bør man også øge tilsynet med om jernbanevirksomheden lever op til de krav, som er sat i udbuddet og efterfølgende kontrakten. Pågældende jernbanevirksomheder opererer formentlig med fuldt overlæg i gråzonen, hvor overtrædelserne af kontrakten ikke er store nok til at de kan pålægges en bod eller at kontrakten ultimativ kan opsiges.

Transportminister Thomas Danielsen er fløjtende ligeglad - hans mål er udelukkede at overleve som minister ind til næste valg, derudover interessere kollektiv trafik ikke dette menneske en døjt.

Rygter i det store udland fortæller, at man bare skal byde ind med en lav pris her i landet, for der sker alligevel ingenting hvis man overtræder kontrakten. Det vigtigste herudover er, at få forhandlet et maksimums beløb for dagbøder ind, så kan det beløb regnes i projektet og  man lov til stort set alt - supersygehusene er et pragt eksempel herpå.
 
Gå op Sider:[1] 2 3 ... 10

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak