DSB godsvogne 1965 - 2001
Bygget af Scandia 1965. Ombygget 1985 fra Gs 123 0 124. Ombygget 1993 til 941 2 602.
UIC-nr.
42 86 137 0 018-9
Akselafstand:
5,7 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Længde:
10,58 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Bundflade:
23,6 m²![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Jernbanen.dk forum
Kystbanen styrtbløder – en ren tilståelsessag for DSB
Kystbanen styrtbløder – en ren tilståelsessag for DSB
Strækningen (Aarhus)-Aalborg Lufthavn er nu uden sikringsanlæg (og togtrafik)
Strækningen (Aarhus)-Aalborg Lufthavn er nu uden sikringsanlæg (og togtrafik)
Strækningen (Aarhus)-Aalborg Lufthavn er nu uden sikringsanlæg (og togtrafik)
![De jydske Skærvefabrikker De jydske Skærvefabrikker](https://www.jernbanen.dk/Tekster/Artikler/A87/A87_mini.jpg)
De jydske Skærvefabrikker
De jydske Skærvefabrikker var en af Jyllands største producenter af sten og grus til især Statsbanernes mange anlægsarbejder i 1930´erne. Ved Balle på Djursland blev der etableret sidespor til Ebeltoftbanen, og opført adskillige skærveværker med tilhørende smalsporsbaner.
Læs mere