DSB godsvogne 1893 - 1941
Bygget af Scandia 1890. Omlitreret 1893 fra DSB/S Ia 2050. Omlitreret 1907/10 til IL 4490.
Akselafstand:
3,66 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Længde:
8,11 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Bundflade:
16,1 m²![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Taravægt:
7,9 tons![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Last:
10 tons![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
![DSB ME 1509 DSB ME 1509](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Motor/DSB_ME1509_2000.jpg)
Ingeniøren
Containerskib brændte i fem døgn - Maersk bekræfter dødsfald
Biler skøjter rundt i rekordregn: »Med en grovere asfalt kan man formentlig undgå ulykker«
Atomkraft er på vej tilbage i fragtskibe
Spørg Fagfolket: Hvorfor skal øen i midten af rundkørslen være så høj?
Nekrolog over brintbilen: Du var aldrig helt i live og nu er enden nær