DSB godsvogne 1965 - 2001
Bygget af Scandia 1985. Omlitreret 1987 fra Sdgmss 459 1 115. Omlitreret 1988 til Sdgms 458 6 916.
UIC-nr.
81 86 458 6 115-9
Akselafstand:
13,3 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Længde:
18,34 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Bundflade:
![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Taravægt:
20,4 tons![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Last:
![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Jernbanen.dk forum
Kystbanen styrtbløder – en ren tilståelsessag for DSB
Strækningen (Aarhus)-Aalborg Lufthavn er nu uden sikringsanlæg (og togtrafik)
Strækningen (Aarhus)-Aalborg Lufthavn er nu uden sikringsanlæg (og togtrafik)
Kystbanen styrtbløder – en ren tilståelsessag for DSB
Strækningen (Aarhus)-Aalborg Lufthavn er nu uden sikringsanlæg (og togtrafik)
Ingeniøren
Containerskib brændte i fem døgn - Maersk bekræfter dødsfald
Biler skøjter rundt i rekordregn: »Med en grovere asfalt kan man formentlig undgå ulykker«
Atomkraft er på vej tilbage i fragtskibe
Spørg Fagfolket: Hvorfor skal øen i midten af rundkørslen være så høj?
Nekrolog over brintbilen: Du var aldrig helt i live og nu er enden nær