Motorvogn. Bar i den ene motorvogn, rejsegodsrum i den anden. 16 pladser i bar. Senere 56 pladser i alt. 2 Frichs dieselmotorer. Trykluftbremse. Skruebremse. Elektromagnetisk skinnebremse. Dynamo 65 volt til togbelysning. Varmtvandsanlæg (opvarmning ved koksfyring). Last i rejsegodsrum 1,7 tons. Pladsnumre. Wc.

Bygget af A/S Frichs Maskinfabrik og Kedelsmedie, Århus, Danmark i 1937. Byggenummer 269.
Frichs 1937. Omlitreret 1941 til MB 412.

Effekt:
500 hk.
Længde:
21 m.
Vægt:
50 tons
Hastighed:
120 km/h
Indretning:
Midtgang
Pladser 1. kl.:
0
Pladser 2. kl:
40
:
 
Struers lokomotiver 1890-1960
Struers lokomotiver 1890-1960
Fhv. trafikinspektør Georg A. Wienecke skrev op gennem 1990´erne i alt 34 afsnit om Struers lokomotiver. Wiencke var ikke den mest strukturerede person og han afsporede hele tiden med spændende anekdoter og oplysninger fra resten af Jylland.
 Læs artiklen 
DB Cargo
DSB PR 908
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
DSB MB 14 blev bygget af Frichs i 1937






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen