DSB lyntog og togsæt
IC3 motorvogn.
Bygget af Vognfabrikken Scandia, Randers, Danmark i 1993. Byggenummer 31356.
Navngivet "Max Brauer" i Hamburg 5/6-93. Udsmykket af Mogens Zieler. Designmalet 2003. Udstyret med Indusi (PZB) til brug for kørsel til Hamburg. Brand i udstødningen i Høje Taastrup 15/3-05.
Effekt:
2x294 kW 

Længde:
20,54 m.

Vægt:

Hastighed:
180 km/h

Indretning:
Midtgang 

Pladser 1. kl.:
16 

Pladser 2. kl:
22 







Jernbanelinks
Arkivet for jernbaner
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder.dk
Mortens Jernbanefotos
MY 1 2 87
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder.dk
Mortens Jernbanefotos
MY 1 2 87
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Ingeniøren
DEBAT Hvorfor kan man ikke bare skifte elbilernes batterier?
Så har M/S Berlin fået rotorsejl: Ingeniøren var med, mens det skete
Kæmpe serviceskib til vindmøller sejler på metanol: Ingen SCR eller fortænding
Japan risikerer over halvanden million tabte arbejdspladser på grund af elbiler
Selvsejlende, kaptajnløst containerskib gennemfører testtur på 800 km (næsten) uden hjælp