DSB lyntog og togsæt
IC3 motorvogn.
Bygget af Vognfabrikken Scandia, Randers, Danmark i 1993. Byggenummer 31357.
Navngivet "Niels Tougaard Nielsen" i Randers 12/6-93. Udsmykket af Rasmus Nellemann. Designmalet 2003. Udstyret med Indusi (PZB) til brug for kørsel til Hamburg.
Effekt:
2x294 kW ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Længde:
20,54 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Vægt:
![](../images/hvidpixel.gif)
Hastighed:
180 km/h![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Indretning:
Midtgang ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 1. kl.:
16 ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 2. kl:
22 ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
![DSB MFA 5084 DSB MFA 5084](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Lyntog/DSB_MFA5084_1993.jpg)
![DSB MFA 5084 DSB MFA 5084](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Lyntog/DSB_MFA5084_1998.jpg)
![DSB MFA 5084 DSB MFA 5084](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Lyntog/DSB_MFA5084_2003.jpg)
![DSB MFA 5084 DSB MFA 5084](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Lyntog/DSB_MFA5084_2006.jpg)
![DSB MFA 5084 DSB MFA 5084](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Lyntog/DSB_MFA5084_2011.jpg)
![DSB MFA 5084 DSB MFA 5084](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Lyntog/DSB_MFA5084_2016.jpg)
![DSB MFA 5084 DSB MFA 5084](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Lyntog/DSB_MFA5084_2020.jpg)
![DSB MFA 5084 DSB MFA 5084](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Lyntog/DSB_MFA5084_2023.jpg)
![Veterantog kalender Veterantog kalender](https://www.jernbanen.dk/images/kalender.jpg)
Jernbanen.dk forum
Strækningen (Aarhus)-Aalborg Lufthavn er nu uden sikringsanlæg (og togtrafik)
Strækningen (Aarhus)-Aalborg Lufthavn er nu uden sikringsanlæg (og togtrafik)
Strækningen (Aarhus)-Aalborg Lufthavn er nu uden sikringsanlæg (og togtrafik)
Strækningen (Aarhus)-Aalborg Lufthavn er nu uden sikringsanlæg (og togtrafik)
Ingeniøren
Containerskib brændte i fem døgn - Maersk bekræfter dødsfald
Biler skøjter rundt i rekordregn: »Med en grovere asfalt kan man formentlig undgå ulykker«
Atomkraft er på vej tilbage i fragtskibe
Spørg Fagfolket: Hvorfor skal øen i midten af rundkørslen være så høj?
Nekrolog over brintbilen: Du var aldrig helt i live og nu er enden nær