Carl Jensen lok
Carl Jensen lok blev bygget af Krauss i 1920. Byggenummer 7583.
785 mm B-koblet damplokomotiv leveret til Carl Jensen, Kolding. Stephenson styring. Kedeltryk 14 atm. Kælenavn: Dueslaget.
1919-20: Anlægsarbejde ved Kolding, formentlig Hartevæket for Carl Jensen.
1921-22: Anlæg af andetspor ved Hedensted og Løsning for Carl Jensen.
1922-25: Anlæg af SVJ for Carl Jensen.
1926: Anlæg af Røde Kro - Løgumkloster Banen for Carl Jensen.
19xx: Anlæg af andetspor ved Stilling for Carl Jensen.
1927-28 Anlægsarbejde ved Århus og Skanderborg for Carl Jensen.
1928: Udvidelse af Padborg Station for Carl Jensen.
1930-32: Anlæg af banedæmning til Lillebæltsbroen på Jyllandssiden for Carl Jensen.
1933: Anlæg af Storstrømsbroens jernbane- og vejforbindelser ved Gåbense og Orehoved for Carl Jensen.
1934-35: Anlæg af Næstved havn og kanal for Carl Jensen.
1935: Anlæg af Storstrømsbroens jernbane- og vejforbindelser ved Nr. Alslev for Carl Jensen.
1940: Anlægsarbejder ved Rødovre for Stürup & Prosch-Jensen.
1940: Anlægsarbejder for Værnemagten på Værløse Flyveplads for Stürup & Prosch-Jensen.
1941-44: Brunkulskørsel i Statens leje 181 b, Nr. Vium Brunkulsleje for Stürup & Prosch-Jensen.
Link til Krauss & Cie, München, Tyskland
![Carl Jensen lok Carl Jensen lok](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Materiel/Krauss7583_1922_1.jpg)
![Carl Jensen lok Carl Jensen lok](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Materiel/Krauss7583_1922_2.jpg)
![Carl Jensen lok Carl Jensen lok](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Materiel/Krauss7583_1923.jpg)
![Carl Jensen lok Carl Jensen lok](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Materiel/Krauss7583_1934.jpg)
Ingeniøren
Containerskib brændte i fem døgn - Maersk bekræfter dødsfald
Biler skøjter rundt i rekordregn: »Med en grovere asfalt kan man formentlig undgå ulykker«
Atomkraft er på vej tilbage i fragtskibe
Spørg Fagfolket: Hvorfor skal øen i midten af rundkørslen være så høj?
Nekrolog over brintbilen: Du var aldrig helt i live og nu er enden nær