Rejsegodsvogn med jernbanegodsrum, kedelrum. Bremserum med skruebremse. Varmekedel til togopvarmning (fjernet før 1913). Vakuumbremse. Olielamper. Dampvarmeapparat i bremsekupe.

Bygget af Lauenstein 1870. Elektriske lamper fra 1913. Kedel fjernet 1914. Ombygget 1925 af Cvk Kh til Hjælpevogn B 1.

Oml. 1893 fra: DSB/S Fb 453.
Længde:
8,49 m.
Akselafstand:
4,27 m.
Last:
6 tons
Egenvægt:
9,6 tons
 
   
Beklædning:
 
Antal:
7 stk.
Snabbtåg för 250 km/t
Snabbtåg för 250 km/t
Tomas Larsson har skrevet denne artikel (på svensk) om nye højhastighedstog til DSB samt om den tekniske udvikling af højhastighedstog i Tyskland. Læs bl.a. om de nye Vectron lokomotiver og hvor man får mest for pengene.
 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
DSB EG 1721






Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen