DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941
Dampopvarmning. Vakuumbremse. Olielamper. Elektrisk belysning.
Bygget af Lauenstein 1865. Omdannet 1893/98 fra BD 466. Skruebremse. Knust ved Brammingeulykken den 26/7 1913. Udrangeret 1913.
Længde:
8,73 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Indretning:
Kupévogn ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 1. kl.:
![](../images/hvidpixel.gif)
Taravægt:
10,5 tons![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Akselafstand:
4,27 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Kupeer:
5 ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 2. kl.:
![](../images/hvidpixel.gif)
Antal:
24 stk.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Beklædning:
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 3. kl.:
50 ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
![Veterantog kalender Veterantog kalender](https://www.jernbanen.dk/images/kalender.jpg)
Ingeniøren
Containerskib brændte i fem døgn - Maersk bekræfter dødsfald
Biler skøjter rundt i rekordregn: »Med en grovere asfalt kan man formentlig undgå ulykker«
Atomkraft er på vej tilbage i fragtskibe
Spørg Fagfolket: Hvorfor skal øen i midten af rundkørslen være så høj?
Nekrolog over brintbilen: Du var aldrig helt i live og nu er enden nær