DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941
DSB CB 466
(Retur til oversigt)Dampopvarmning. Vakuumbremse. Olielamper. Elektrisk belysning.
Bygget af Lauenstein 1865. Omdannet 1893/98 fra BD 466. Skruebremse. Knust ved Brammingeulykken den 26/7 1913. Udrangeret 1913.
Længde:
8,73 m.
Indretning:
Kupévogn
Pladser 1. kl.:
Taravægt:
10,5 tons
Akselafstand:
4,27 m.
Kupeer:
5
Pladser 2. kl.:
Antal:
24 stk.
Beklædning:
Pladser 3. kl.:
50
Ingeniøren
Rederi bruger milliarder på nye skibspropeller: Skal spare massivt på CO2-udledning
Trods problem-perroner: Region vil have batteritog
Kæmpe EU-studie: Plugin-hybrider udleder 3,5 gange mere CO2 end lovet
Tesla planlægger at fyre 10 procent af alle medarbejdere
Kinesisk elbil får semi-faststofbatterier og 1.000 km rækkevidde