DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941
Stor varmekedel. Toilet. Vakuumbremse. Skruebremse. Dampopvarmning. Elektrisk belysning. Dynamo. Batteri.
Bygget af Scandia 1910. Impliceret i Brammingeulykken den 26/7 1913. Ombygget 1939 af Cvk Kh til CXE 10715.
Længde:
18,76 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Indretning:
Sidegang ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 1. kl.:
![](../images/hvidpixel.gif)
Taravægt:
37,7 tons![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Bogietapafs.:
12,5 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Kupeer:
7 ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 2. kl.:
![](../images/hvidpixel.gif)
Antal:
76 stk.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Ingeniøren
Containerskib brændte i fem døgn - Maersk bekræfter dødsfald
Biler skøjter rundt i rekordregn: »Med en grovere asfalt kan man formentlig undgå ulykker«
Atomkraft er på vej tilbage i fragtskibe
Spørg Fagfolket: Hvorfor skal øen i midten af rundkørslen være så høj?
Nekrolog over brintbilen: Du var aldrig helt i live og nu er enden nær