DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941
12 fods postvogn. Gavldør og overgangsbro i ene ende. Kan sammenkobles med litra DG til dobbeltpostvogne. Batteri 32 volt til postrummets belysning. Elektriske lamper. Dampvarme. Kakkelovn. Toilet.
Bygget af Scandia 1932. Trykluftledning fra 1940. Omlitreret 1941 til DO 5628.
Længde:
9 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Akselafstand:
5 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Last:
![](../images/hvidpixel.gif)
Taravægt:
11,3 tons![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Jernbanen.dk forum
Strækningen (Aarhus)-Aalborg Lufthavn er nu uden sikringsanlæg (og togtrafik)
Strækningen (Aarhus)-Aalborg Lufthavn er nu uden sikringsanlæg (og togtrafik)
Kystbanen styrtbløder – en ren tilståelsessag for DSB
Strækningen (Aarhus)-Aalborg Lufthavn er nu uden sikringsanlæg (og togtrafik)
Strækningen (Aarhus)-Aalborg Lufthavn er nu uden sikringsanlæg (og togtrafik)
![Indsend billeder Indsend billeder](https://www.jernbanen.dk/images/indsendbilleder.jpg)