DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966
Trykluftbremse. Skruebremse. Dynamoanlæg, system Pintsch, spænding 24 volt, til vognens egenbelysning. Lavtryksvarmeapparater system Pintsch eller system Weilbach & Cohn. Toilet. Togførerkupé.
Bygget af Scandia 1914. Ombygget 1949 af Cvk Ar fra CM 2118 med bogier fra CT 3124. I drift 29/3-49. Udrangeret 27/2-69. Solgt 1969 til HHJ C 51.
Længde:
17,81 m.

Indretning:
Midtgang 

Pladser 1. kl.:

Taravægt:
30,8 tons

Bogietapafs.:
11,6 m.

Kupeer:
2 

Pladser 2. kl.:
74 

Antal:
144 stk.

DSB trafikinformation
Ingeniøren
Jernbanen er sårbar: sikkerheden halter i ny trusselsituation
Verdens mægtigste mand hader dem: Alligevel sætter elbilsalget ny rekord
Piloter skal bruge mere brændstof og komme for sent: Sådan kan flyrejser blive mindre klimaskadelige
Kawasaki klar med robothest på brint: Snart kan du ride gennem landskabet
Synspunkt: Danske Regioner: Den kollektive trafik skal ikke siloopdeles