DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966
Nærtrafikvogn med polstrede sæder og rullelejer. Trykluftbremse. Skruebremse. Dynamoanlæg, system Rosenberg, spænding 24 volt, til vognens egenbelysning. Lavtryksapparater system Pintsch. Toilet. Enkelte vogne havde 77 pladser.
Bygget af Scandia 1929. Ombygget 1951 med lukkede endeperroner. A+B+C styreledning fra 1951. Omlitreret 1965 til CRL 3627.
Oml. 1941 fra: DSB FF 12227.
Længde:
19,45 m.

Indretning:
Midtgang 

Pladser 1. kl.:

Taravægt:
34 tons

Bogietapafs.:
13,2 m.

Kupeer:
2 

Pladser 2. kl.:
78 

Antal:
41 stk.

Ingeniøren
Blogindlæg: Dansk startup vil transportere CO2 i skibscontainere
Hele verden køber flere elbiler: Kina spiller en afgørende rolle
Hård kritik af minister efter afsløring: Har syltet sundhedsskadelig trafikstøj i to år
Blogindlæg: De små elbiler kommer: Gul charmetrold har taget bilverdenen med storm
Elektriske trailere skal sætte skub i grøn omstilling af den tunge transport

Frederiksberg gasværk
Frederiksberg gasværk fik leveret kul fra Det Danske Kulkompagni A/S i Københavns Frihavn, og selskabets kulvogne kørte i pendulfart mellem Frihavnen og Frederiksberg for at forsyne gasværket med stadig mere kul. I begyndelsen havde værket blot et sidespor mellem Frederiksberg og Vanløse.
Læs mere