DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966
Let vogn med mange siddepladser til Københavns nærtrafik. Alle vogne havde trykluftbremse fra 1944. Skruebremse. Dynamoanlæg system Pintsch 24 Volt til vognens egenbelysning. 4513-4515: Lavtryksvarmeapparater system Westinghouse. 4516-4517: Lavtryksvarmeapparater system Vapor
Bygget af Scandia 1914. Omlitreret 1941 fra CF 10153. Trykluftbremse fra 1942. Teakbeklædt. Udrangeret 21/12-57. Ombygget 1957 til Værkstedsvogn for Svellestoppemaskine 4.
Længde:
13,5 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Indretning:
Midtgang ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 1. kl.:
![](../images/hvidpixel.gif)
Taravægt:
15,6 tons![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Akselafstand:
8 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Kupeer:
2 ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 2. kl.:
66 ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Antal:
65 stk.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
![Veterantog kalender Veterantog kalender](https://www.jernbanen.dk/images/kalender.jpg)
Ingeniøren
Containerskib brændte i fem døgn - Maersk bekræfter dødsfald
Biler skøjter rundt i rekordregn: »Med en grovere asfalt kan man formentlig undgå ulykker«
Atomkraft er på vej tilbage i fragtskibe
Spørg Fagfolket: Hvorfor skal øen i midten af rundkørslen være så høj?
Nekrolog over brintbilen: Du var aldrig helt i live og nu er enden nær