DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966
Trykluftbremse. Skruebremse. Dynamoanlæg system Rosenberg 24 Volt til vognens egenbelysning. Lavtryksvarmeapparater system Westinghouse. Toilet. Lille varmekedel. 3-akslet. Akselafstand:4,7+4,7 m.
Bygget af Scandia 1921. Omlitreret 1941 fra DSB CD 11222. Trykluftbremse fra 1943. Udrangeret 1955. Ombygget 1956 til Skinneslibevogn 2.
Længde:
15,13 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Indretning:
Sidegang ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 1. kl.:
![](../images/hvidpixel.gif)
Taravægt:
28 tons![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Akselafstand:
9,4 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Kupeer:
4 ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 2. kl.:
32 ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Antal:
52 stk.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Jernbanen.dk forum
Strækningen (Aarhus)-Aalborg Lufthavn er nu uden sikringsanlæg (og togtrafik)
Strækningen (Aarhus)-Aalborg Lufthavn er nu uden sikringsanlæg (og togtrafik)
Strækningen (Aarhus)-Aalborg Lufthavn er nu uden sikringsanlæg (og togtrafik)
Strækningen (Aarhus)-Aalborg Lufthavn er nu uden sikringsanlæg (og togtrafik)
![Svenska-lok Svenska-lok](https://www.jernbanen.dk/images/svenskalok.jpg)