DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966


Trykluftbremse. Skruebremse. Dynamoanlæg, system Siemens-Pintsch, spænding 24 volt, til vognens egenbelysning, fra 1945 system Thrige-Dick. Lavtryksvarmeapparater system Pintsch. 2 toiletter. Pladsnumre.

Bygget af Scandia 1938. Omlitreret 1955 fra AX 303. Omlitreret 1967 til Ax 393. 1982 til DJK (D-mask.) I drift 1982-86. 19xx til DSB Museumstog. I drift 1997-2009, 12 og 16-20.

Længde:
21,24 m.
Indretning:
Sidegang
Pladser 1. kl.:
12
Taravægt:
35,3 tons
Bogietapafs.:
14 m.
Kupeer:
8
Pladser 2. kl.:
48
Antal:
8 stk.
Akselafstand:
3 m.
Beklædning:
Stål
Hastighed:
120 km/h
Renovering af DSB MR-tog i Tyskland 1995-98
Renovering af DSB MR-tog i Tyskland 1995-98

I perioden 1995-98 blev DSB´s MR-tog renoveret af Partner für Fahrzeug-Ausstattung (PFA) beliggende i Weiden i det nordøstlige Bayern i Tyskland. Værkmester i DSB Hans Werner Hansen fortæller her historien om sine to år i Bayern.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak