DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966
DSB ECO 6299
(Retur til oversigt)Rejsegodsvogn. Trykluftbremse. Skruebremse. Dynamoanlæg system Rosenberg 24 Volt til vognens egenbelysning. Højtryksvarmeapparater. Togførerkupé. Kakkelovn. Olielamper fjernet 1953. Tyske slutsignalholdere samt gavlstiger fjernet 1954.
Bygget af Scandia 1909. Omlitreret 1958 fra EC 6299. Udrangeret 1971. Fasterholt 1971. Ophugget 1971.
Længde:
13,19 m.
Bogietapafs.:
7 m.
Last:
15 tons
Taravægt:
26 tons
Ingeniøren
Rederi bruger milliarder på nye skibspropeller: Skal spare massivt på CO2-udledning
Trods problem-perroner: Region vil have batteritog
Kæmpe EU-studie: Plugin-hybrider udleder 3,5 gange mere CO2 end lovet
Tesla planlægger at fyre 10 procent af alle medarbejdere
Kinesisk elbil får semi-faststofbatterier og 1.000 km rækkevidde
Nymølle Skærvefabrik A/S
Læs historien om Europas største gravemaskine, 23 hjemmebyggede lokomotiver, 20 kilometer smalspor, en tunnel under Roskilde landevej, Rockwool fabrikken og meget andet godt i denne artikel om Nymølle Skærvefabrik A/S.
Læs mere