DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966
Trykluftbremse. Skruebremse. Dynamoanlæg, system Pintsch, spænding 24 volt, til vognens egenbelysning. Lavtryksvarmeapparater system Pintsch. 2 toiletter. 2552: Højtryksvarmeapparater.
Bygget af Scandia 1909. Ombygget 1952 fra COM 2799. Udrangeret 18/9-67.
Længde:
20 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Indretning:
Midtgang ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 1. kl.:
![](../images/hvidpixel.gif)
Taravægt:
34,5 tons![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Bogietapafs.:
13,8 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Kupeer:
2 ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 2. kl.:
85 ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Antal:
4 stk.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
![DSB MX 1013 DSB MX 1013](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Motor/DSB_MX1013_1977.jpg)
Jernbanen.dk forum
Strækningen (Aarhus)-Aalborg Lufthavn er nu uden sikringsanlæg (og togtrafik)
Strækningen (Aarhus)-Aalborg Lufthavn er nu uden sikringsanlæg (og togtrafik)
Strækningen (Aarhus)-Aalborg Lufthavn er nu uden sikringsanlæg (og togtrafik)
Strækningen (Aarhus)-Aalborg Lufthavn er nu uden sikringsanlæg (og togtrafik)