DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966
Trykluftbremse. Skruebremse. Egenbelysning, system Rosenberg 24 volt, fra 1956 system GEZ (lysrør). Lavtryksvarmeapparater, system Weilbach & Cohn. RIC-mærket. Buffetvogn med spisesalon, bar, køkken og 2 toiletter. Pladsnumre. A+B styreledning samt brummerledning fra 1951.
Bygget af Scandia 1932. Ombygget 1951 fra CA 1015. Omdannet 1960. Omlitreret 1961 til CAR 1282.
Længde:
21,72 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Indretning:
Sidegang ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 1. kl.:
![](../images/hvidpixel.gif)
Taravægt:
44,3 tons![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Bogietapafs.:
14,4 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Kupeer:
3 ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 2. kl.:
24 ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Antal:
10 stk.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
DSB trafikinformation
Ingeniøren
Containerskib brændte i fem døgn - Maersk bekræfter dødsfald
Biler skøjter rundt i rekordregn: »Med en grovere asfalt kan man formentlig undgå ulykker«
Atomkraft er på vej tilbage i fragtskibe
Spørg Fagfolket: Hvorfor skal øen i midten af rundkørslen være så høj?
Nekrolog over brintbilen: Du var aldrig helt i live og nu er enden nær