DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966
Trykluftbremse. Skruebremse. Egenbelysning, system Rosenberg 24 volt, fra 1956 system GEZ (lysrør). Lavtryksvarmeapparater, system Weilbach & Cohn. RIC-mærket. Buffetvogn med spisesalon, bar, køkken og 2 toiletter. Pladsnumre. A+B styreledning samt brummerledning fra 1951.
Bygget af Scandia 1932. Ombygget 1953 fra CA 1013. Dynamoanlæg system Rosenberg 24 volt til vognens egenbelysning. Omlitreret 1961 til CAR 1288.
Længde:
21,72 m.

Indretning:
Sidegang 

Pladser 1. kl.:

Taravægt:
44,3 tons

Bogietapafs.:
14,4 m.

Kupeer:
3 

Pladser 2. kl.:
24 

Antal:
10 stk.

Jernbanelinks
Arkivet for jernbaner
Bents bane
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Dansk Jernbanehistorisk Arkiv
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Slangerupbanen
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Bents bane
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Dansk Jernbanehistorisk Arkiv
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Slangerupbanen
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest