DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1966 - 2024
A+B+C styreledning.
Bygget af Scandia 1962. Omlitreret 1968 fra CLL 1476. Udrangeret 1976. Solgt 1978 til HFHJ C 62. 19xx til Jernbanemuseet som CLL 1476.
UICnr.
1967-77: 50 86 29-26 476-5
Længde:
21,72 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Indretning:
Midtgang ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 1. kl.:
![](../images/hvidpixel.gif)
Taravægt:
28,7 tons![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Bogietapafs.:
14 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Kupeer:
2 ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 2. kl.:
87 ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Antal:
37 stk.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
![DSB MH 340 DSB MH 340](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Motor/DSB_MH340_1983.jpg)
Jernbanen.dk forum
Strækningen (Aarhus)-Aalborg Lufthavn er nu uden sikringsanlæg (og togtrafik)
Strækningen (Aarhus)-Aalborg Lufthavn er nu uden sikringsanlæg (og togtrafik)
Strækningen (Aarhus)-Aalborg Lufthavn er nu uden sikringsanlæg (og togtrafik)
Strækningen (Aarhus)-Aalborg Lufthavn er nu uden sikringsanlæg (og togtrafik)