DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941
DSB AG 279
(Retur til oversigt)1 I kl. kupe. 4 II kl. kupeer. Sæderne i samtlige kupeer er således indrettet, at de ved udtrækning danner sovepladser. Vakuumledning. Vakuumbremse (1910). Olielamper. Dampvarmeapparater.
Bygget af Skabo 1886. Overtaget 1893 fra GJ CA 7. Ombygget 1911 af Scandia til Ambulancevogn 8.
Længde:
10,6 m.
Indretning:
Kupévogn
Pladser 1. kl.:
6
Taravægt:
12,5 tons
Akselafstand:
5 m.
Kupeer:
5
Pladser 2. kl.:
32
Antal:
4 stk.
Beklædning:
Pladser 3. kl.:
Jernbanelinks
Arkivet for jernbaner
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Ingeniøren
Politiet øger overvågning: Udvider med 200 nye nummerpladescannere
Teknisk fejl lukker luftrummet i det sydlige Norge
Eksperter dumper jysk vejprojekt til en halv milliard: »Det er en meget dårlig forretning«
Blogindlæg: Forvirret? Nu bygger Tesla både en robottaxi og en billigbil
Rederi bruger milliarder på nye skibspropeller: Skal spare massivt på CO2-udledning