DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941
Kan indlemmes i de prøjsiske Statsbaners Iltog (1916). Vakuum-, skrue- og trykluftbremse (1928). Lavtryksvarmeapparater. Batteriet kan belyse vognen i 20 timer. 2 toiletter.
Bygget af Scandia 1903. Fra 1924 Westinghouse lavtryksvarmeapparater og tara 40,2 tons. Dynamo system Pintsch 24 volt til vognens egenbelysning 1931. Omdannet 1936 af Cvk Kh til BPM 390.
Længde:
19,86 m.

Indretning:
Sidegang 

Pladser 1. kl.:
12 

Taravægt:
39,2 tons

Bogietapafs.:
13,8 m.

Kupeer:
7 

Pladser 2. kl.:
24 

Antal:
8 stk.

Ingeniøren
Jernbanen er sårbar: sikkerheden halter i ny trusselsituation
Verdens mægtigste mand hader dem: Alligevel sætter elbilsalget ny rekord
Piloter skal bruge mere brændstof og komme for sent: Sådan kan flyrejser blive mindre klimaskadelige
Kawasaki klar med robothest på brint: Snart kan du ride gennem landskabet
Synspunkt: Danske Regioner: Den kollektive trafik skal ikke siloopdeles