DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941
Stor varmekedel. Toilet. Vakuumbremse. Skruebremse. Elektrisk belysning. Elektriske akkumulatorer. Dampvarmeapparater. I 1933: 1 I kl. kupe.
Bygget af Scandia 1908. Omlitreret 1908 fra BO 801. Ombygget 1933 med hvelvet tag. Omdannet 1934 til BP 800.
Længde:
19,35 m.

Indretning:
Sidegang 

Pladser 1. kl.:

Taravægt:
40,7 tons

Bogietapafs.:
13 m.

Kupeer:
7 

Pladser 2. kl.:
18 

Antal:
2 stk.

Akselafstand:
2,5 m.

Beklædning:

Pladser 3. kl.:
32 


Jernbanelinks
Arkivet for jernbaner
Bents bane
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Dansk Jernbanehistorisk Arkiv
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Slangerupbanen
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Bents bane
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Dansk Jernbanehistorisk Arkiv
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Slangerupbanen
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
