DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941
DSB AN 445
(Retur til oversigt)2 toiletter. Spejlglasruder i træramme. Træbogier. Vakuumbremse. Skruebremse. Nødbremse. Dampvarmeapparater.
Bygget af Scandia 1909. Omdannet 1933 af Cvk Kh til BM 969.
Længde:
17,62 m.
Indretning:
Sidegang
Pladser 1. kl.:
8
Taravægt:
30,8 tons
Bogietapafs.:
11,62 m.
Kupeer:
6
Pladser 2. kl.:
24
Antal:
10 stk.
Akselafstand:
2,1 m.
Beklædning:
Plade
Pladser 3. kl.:
Ingeniøren
Blogindlæg: Hvorfor pokker er det så dyrt at bygge ny jernbane?
Politiet øger overvågning: Udvider med 200 nye nummerpladescannere
Teknisk fejl lukker luftrummet i det sydlige Norge
Eksperter dumper jysk vejprojekt til en halv milliard: »Det er en meget dårlig forretning«
Blogindlæg: Forvirret? Nu bygger Tesla både en robottaxi og en billigbil
Erindringer fra stationen i Grindsted
Aage Knudsen fortæller om dagligdagen som DSB-ansat på Grindsted station i 1960´erne. Læs bl.a. om ekspedition af rejsegods, rangering med brunkulstog, privatbanerne samt forskellige anekdoter fra det daglige arbejde med både gods og passagerer.
Læs mere