DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941
Varmekedel. Akkumulatorbatteri efter 1898. Vacuumbremse. Skruebremse i bremsekupé. Dampopvarmning. Olielamper. Alle vogne havde elektriske lamper i 1914.
Bygget af Scandia 1888. Ombygget 1923 til CHA 638.
Oml. 1893 fra: DSB/JF MB 638.
Længde:
9 m.

Indretning:
Kupévogn 

Pladser 1. kl.:

Taravægt:
15,5 tons

Akselafstand:
4,2 m.

Kupeer:
2 

Pladser 2. kl.:
8 

Antal:
7 stk.


Beklædning:

Pladser 3. kl.:
10 



Frederiksberg gasværk
Frederiksberg gasværk fik leveret kul fra Det Danske Kulkompagni A/S i Københavns Frihavn, og selskabets kulvogne kørte i pendulfart mellem Frihavnen og Frederiksberg for at forsyne gasværket med stadig mere kul. I begyndelsen havde værket blot et sidespor mellem Frederiksberg og Vanløse.
Læs mere