DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941


Varmekedel. Akkumulatorbatteri efter 1898. Vacuumbremse. Skruebremse i bremsekupé. Dampopvarmning. Olielamper. Alle vogne havde elektriske lamper i 1914.

Bygget af Scandia 1888. Ombygget 1923 til CHA 638.

Oml. 1893 fra: DSB/JF MB 638.
Længde:
9 m.
Indretning:
Kupévogn
Pladser 1. kl.:
 
Taravægt:
15,5 tons
Akselafstand:
4,2 m.
Kupeer:
2
Pladser 2. kl.:
8
Antal:
7 stk.
 
   
Beklædning:
 
Pladser 3. kl.:
10
 
   
Frederiksberg gasværk
Frederiksberg gasværk

Frederiksberg gasværk fik leveret kul fra Det Danske Kulkompagni A/S i Københavns Frihavn, og selskabets kulvogne kørte i pendulfart mellem Frihavnen og Frederiksberg for at forsyne gasværket med stadig mere kul. I begyndelsen havde værket blot et sidespor mellem Frederiksberg og Vanløse.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak