DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941


Varmekedel. Akkumulatorbatteri efter 1898. Vacuumbremse. Skruebremse i bremsekupé. Dampopvarmning. Olielamper. Alle vogne havde elektriske lamper i 1914.

Bygget af Scandia 1888. Ombygget 1922 til CHA 640.

Oml. 1893 fra: DSB/JF MB 640.
Længde:
9 m.
Indretning:
Kupévogn
Pladser 1. kl.:
 
Taravægt:
15,5 tons
Akselafstand:
4,2 m.
Kupeer:
2
Pladser 2. kl.:
8
Antal:
7 stk.
 
   
Beklædning:
 
Pladser 3. kl.:
10
 
   
Lyntogenes triumftog mod Lillebælt
Lyntogenes triumftog mod Lillebælt

Lars Christensen har været i avisarkivet og fundet tre reportager fra indvielsen af Lillebæltsbroen og indsættelsen af de nye lyntog i 1935. Artiklerne blev bragt i Berlingske Tidende og Randers Amtsavis.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak