DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966
DSB CO 2515
(Retur til oversigt)Trykluftbremse. Skruebremse. Dynamoanlæg, system Rosenberg, spænding 24 volt, til vognens egenbelysning. Højtryksvarmeapparater. Fra ca 1944 lavtryksvarmeapparater system Pintsch. Toilet.
Bygget af Scandia 1910. Lavtryksvarmeapparater system Pintsch fra 1941. Trykluftbremse fra 1943. Ombygget 1944 til CO 2515.
Oml. 1941 fra: DSB CL 746.
Længde:
19,4 m.
Indretning:
Midtgang
Pladser 1. kl.:
Taravægt:
30,1 tons
Bogietapafs.:
13 m.
Kupeer:
2
Pladser 2. kl.:
82
Antal:
19 stk.
Jernbanen.dk forum
Ingeniøren
Hyperladning: Batteriudvikler løser et af elbilernes største problemer
Jernbanebom går ikke ned: Toget sniger sig forbi med hylende horn, mens beboerne dirigerer trafikken
Nyt tunnelrør slår motorvej over Limfjorden: »Samfundet står rigere tilbage«
Elektriske fly kan give ny næring til verdens lufttrafik
Fremtidens lastbiler: Skal 'tanken' være batterier eller brint?