DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966
Vakuumbremse. Skruebremse. Dobbeltbatteri til togbelysning. Lavtryksvarmeapparater system Westinghouse. Rejsegodsrum last 2000 kg. 4 toiletter.
Bygget af Scandia 1914. Trykluftbremse fra 1946. Udrangeret 30/11-49. Bogier til CP 3217.
Oml. 1941 fra: DSB CP 10504.
Længde:
17,79 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Indretning:
Kupévogn ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 1. kl.:
![](../images/hvidpixel.gif)
Taravægt:
26,6 tons![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Bogietapafs.:
12,7 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Kupeer:
4 ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 2. kl.:
40 ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Antal:
8 stk.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Akselafstand:
2,1 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Beklædning:
Træ ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Hastighed:
![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Ingeniøren
Containerskib brændte i fem døgn - Maersk bekræfter dødsfald
Biler skøjter rundt i rekordregn: »Med en grovere asfalt kan man formentlig undgå ulykker«
Atomkraft er på vej tilbage i fragtskibe
Spørg Fagfolket: Hvorfor skal øen i midten af rundkørslen være så høj?
Nekrolog over brintbilen: Du var aldrig helt i live og nu er enden nær