DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966
Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Dynamoanlæg, system Pintsch, spænding 24 volt, til vognens egenbelysning. Varmtvandsvarmeanlæg ved koksfyring eller højtryksdamp fra hovedledningen. Toilet.
Bygget af Scandia 1904. Udrangeret 19/7-51.
Oml. 1941 fra: DSB CSM 70.
Længde:
15,7 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Indretning:
Sidegang ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 1. kl.:
![](../images/hvidpixel.gif)
Taravægt:
25,7 tons![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Bogietapafs.:
10,7 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Kupeer:
6 ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 2. kl.:
50 ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Antal:
20 stk.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Ingeniøren
Containerskib brændte i fem døgn - Maersk bekræfter dødsfald
Biler skøjter rundt i rekordregn: »Med en grovere asfalt kan man formentlig undgå ulykker«
Atomkraft er på vej tilbage i fragtskibe
Spørg Fagfolket: Hvorfor skal øen i midten af rundkørslen være så høj?
Nekrolog over brintbilen: Du var aldrig helt i live og nu er enden nær