DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966
DSB CXM 4525
(Retur til oversigt)Let vogn med mange siddepladser til Københavns nærtrafik. Alle vogne havde trykluftbremse fra 1944. Skruebremse. Dynamoanlæg system Pintsch 24 Volt til vognens egenbelysning. Lavtryksvarmeapparater. Toilet. Kakkelovn. Brummerledning fra 1943.
Bygget af Scandia 1923. Trykluftbremse fra 1941. Ombygget 1948 med togførerkupe. Fra 1955: "Togførervogn nr. 19". Udrangeret 2/7-68. Solgt 1968 til HgJK som DSB CF 10135.
Oml. 1941 fra: DSB CFM 10135.
Længde:
13,5 m.
Indretning:
Midtgang
Pladser 1. kl.:
Taravægt:
16 tons
Akselafstand:
8 m.
Kupeer:
2
Pladser 2. kl.:
43
Antal:
29 stk.
Ingeniøren
Blogindlæg: Hvorfor pokker er det så dyrt at bygge ny jernbane?
Politiet øger overvågning: Udvider med 200 nye nummerpladescannere
Teknisk fejl lukker luftrummet i det sydlige Norge
Eksperter dumper jysk vejprojekt til en halv milliard: »Det er en meget dårlig forretning«
Blogindlæg: Forvirret? Nu bygger Tesla både en robottaxi og en billigbil