DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966
Alle vogne havde trykluftbremse senest 1944. Skruebremse. Tjenestekupe. Lavtryksvarmeapparater system Pintsch, Weilbach & Cohn eller Westinghouse. Dynamoanlæg system Pintsch eller Rosenberg 24 Volt til vognens egenbelysning. Toilet.
Bygget af Scandia 1924. Trykluftbremse fra 1943. Udrangeret 1958. Ombygget 1958 til Specialvogn 690.
Oml. 1941 fra: DSB CC 10732.
Længde:
14,4 m.

Indretning:
Sidegang 

Pladser 1. kl.:

Taravægt:
18,4 tons

Akselafstand:
9 m.

Kupeer:
6 

Pladser 2. kl.:
48 

Antal:
76 stk.


Ingeniøren
Jernbanen er sårbar: sikkerheden halter i ny trusselsituation
Verdens mægtigste mand hader dem: Alligevel sætter elbilsalget ny rekord
Piloter skal bruge mere brændstof og komme for sent: Sådan kan flyrejser blive mindre klimaskadelige
Kawasaki klar med robothest på brint: Snart kan du ride gennem landskabet
Synspunkt: Danske Regioner: Den kollektive trafik skal ikke siloopdeles