DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966
DSB CU 4055
(Retur til oversigt)Alle vogne havde trykluftbremse senest 1944. Skruebremse. Tjenestekupe. Lavtryksvarmeapparater system Pintsch, Weilbach & Cohn eller Westinghouse. Dynamoanlæg system Pintsch eller Rosenberg 24 Volt til vognens egenbelysning. Toilet.
Bygget af Scandia 1917. Trykluftbremse fra 1943. Lavtryksvarmeapparater system Pintsch fra 1945. Ombygget 1960 med togførerkupe. Udrangeret 2/7-68. Langå 1972. Solgt 1973/75 til DJK for 230,-kr. Lersøen 1978. Aalborg 1981. 1981 til DJK (D-mask.). Odense 1984. Brændt 1991 ved påsat brand i Odense. Undervogn i Hvalsø 2001-07. Ophugget i Hvalsø 2007.
Oml. 1941 fra: DSB CC 10779.
Længde:
14,4 m.
Indretning:
Sidegang
Pladser 1. kl.:
Taravægt:
18,4 tons
Akselafstand:
9 m.
Kupeer:
6
Pladser 2. kl.:
48
Antal:
76 stk.
Ingeniøren
Politiet øger overvågning: Udvider med 200 nye nummerpladescannere
Teknisk fejl lukker luftrummet i det sydlige Norge
Eksperter dumper jysk vejprojekt til en halv milliard: »Det er en meget dårlig forretning«
Blogindlæg: Forvirret? Nu bygger Tesla både en robottaxi og en billigbil
Rederi bruger milliarder på nye skibspropeller: Skal spare massivt på CO2-udledning