DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966
DSB CU 4107
(Retur til oversigt)Alle vogne havde trykluftbremse senest 1944. Skruebremse. Lavtryksvarmeapparater system Pintsch eller Westinghouse. Toilet.
Bygget af Scandia 1916. Trykluftbremse fra 1943. Dynamoanlæg system Rosenberg 24 Volt fra 1953. Var pladebeklædt. Fra 1955: "Togførervogn nr. 46". Ombygget 1957 med togførerkupe og 32 pl. Udrangeret 7/10-60.
Oml. 1941 fra: DSB CC 10808.
Længde:
14,4 m.
Indretning:
Sidegang
Pladser 1. kl.:
Taravægt:
18,4 tons
Akselafstand:
9 m.
Kupeer:
6
Pladser 2. kl.:
48
Antal:
75 stk.
Ingeniøren
Blogindlæg: Hvorfor pokker er det så dyrt at bygge ny jernbane?
Politiet øger overvågning: Udvider med 200 nye nummerpladescannere
Teknisk fejl lukker luftrummet i det sydlige Norge
Eksperter dumper jysk vejprojekt til en halv milliard: »Det er en meget dårlig forretning«
Blogindlæg: Forvirret? Nu bygger Tesla både en robottaxi og en billigbil