DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966
Alle vogne havde trykluftbremse senest 1944. Skruebremse. Dynamoanlæg system Pintsch eller Rosenberg 24 Volt til vognens egenbelysning. Togførervogn. Toilet. Kedelrum. 3-akslet. Akselafstand:4,7+4,7 m.
Bygget af Scandia 1916. Ombygget 1954 fra CUK 4210. Pladebeklædt. Fra 1954 "Togførervogn nr. 31". Dynamoanlæg system Pintsch 24 Volt fra 1956. Rosenberganlæg fjernet 1956. Ombygget 1956 til CU 4274.
Længde:
15,13 m.

Indretning:
Sidegang 

Pladser 1. kl.:

Taravægt:
28 tons

Akselafstand:
9,4 m.

Kupeer:
4 

Pladser 2. kl.:
40 

Antal:
69 stk.


Ingeniøren
Jernbanen er sårbar: sikkerheden halter i ny trusselsituation
Verdens mægtigste mand hader dem: Alligevel sætter elbilsalget ny rekord
Piloter skal bruge mere brændstof og komme for sent: Sådan kan flyrejser blive mindre klimaskadelige
Kawasaki klar med robothest på brint: Snart kan du ride gennem landskabet
Synspunkt: Danske Regioner: Den kollektive trafik skal ikke siloopdeles